آیا می‌دانید که امروزه بیش از ۷۰۰ شبکه ماهواره‌ای به طور مستقیم و غیر مستقیم بنیان خانواده‌های ایرانی اسلامی را هدف قرار داده اند.
کد خبر: ۸۹۳۱۶۳۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امروزه دنیای غرب و استکبار جهانی اصلی‌ترین هدف خود را در نابودی بنیان خانواده‌های ایرانی اسلامی قرار داده است.

دشمن با استفاده از ابزار رسانه‌ای که در اختیار دارد با ایجاد شبکه‌های فارسی زبان تنها به دنبال ترویج فرهنگ غربی در جامعه ایرانی است چرا که به دنبال گسترش فرهنگ غربی در جامعه شاهد افزایش آمار طلاق و جدایی والدین از یکدیگر خواهیم بود به گونه‌ای که طلاق گرفتن دیگر نه تنها در بین خانواده‌ها و بخصوص جوانان مزمت نمی‌شود بلکه به یک امر عادی در جامعه تبدیل شده است.

متاسفانه بی توجهی خانواده‌ها به تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و بی تفاوتی آنان نسبت به برنامه‌های اجرا شده از طریق آنتن‌های ماهواره‌ای شرایطی را به وجود آورده است که کودکان و نوجوانان نیز به راحتی از این برنامه‌ها الگو می‌گیرند و از مسیر اصلی زندگی خود فاصله گرفته اند.

در واقع شبکه‌های ماهواره‌ای هیچ هدفی جز فروپاشی فرهنگی و از بین بردن ارزش‌های اصیل اجتماعی و سنتی جامعه ندارند و این نشان می‌دهد که تمام دغدغه دشمن فرسایش هویت یک جامعه است و وقتی هویت جامعه گرفته شود انسجام سیاسی و وحدت ملی و هویت ملی از بین خواهد رفت.

«رابرت مرداک» صهیونیست ضدشیعه که مؤسس شبکه فارسی‌وان است، قطعاً از روی دلسوزی و محبت به خانواده‌های ایرانی شبکه راه‌اندازی نمی‌کند و باید اهداف شوم آنان برای خانواده‌های ایرانی مشخص شود.

امروز تمام آحاد مردم باید به میدان مبارزه با جنگ نرم دشمن آمده و با هدف شوم آن که نابودی کانون گرم خانواده است، مبارزه کنند.

خانواده، عنصری اساسی در جامعه است که کارکرد‌های مختلفی دارد. یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های خانواده، تربیت دینی فرزندان است.

خانواده هر نوع مذهب و اعتقاداتی را که داشته باشد، به کودک خود انتقال می‌دهد. حال این پرسش پیش می‌آید که چرا با توجه به اینکه در جامعه ما تربیت و فرهنگ اسلامی‌حاکم است، اما باز هم ما با چالش‌ها و شکاف‌هایی مانند کم‏رنگ شدن الگو‌های دینی و بی‌توجهی به احکام اسلامی هستیم.

در ابتدا برای شناسایی آسیب‌هایی که شبکه‌های ماهواره‌ای به ساختار خانواده‌ها وارد می‌کنند، بهتر است به تعاریف صاحب‏نظران مختلف درباره خانواده بپردازیم. اسلام، خانواده را گروهی متشکل از افراد دارای شخصیت مدنی، حقوقی و معنوی معرفی می‌کند که هسته اولیه آن را ازدواج مشروع زن و مردی تشکیل می‌دهد. نکاح نیز عقدی است که بر اساس آن، رابطه زوجیت بین زن و مرد برقرار می‌شود و در آن ارتباط، طرفین دارای وظایف و حقوق جدید می‌شود.

هر چند تعریف خانواده در طول زمان با تغییراتی همراه بوده است، از یک منظر خانواده عبارت است از «پیوند قانونی دو جنس مخالف برپایه روابط پایا، تقدس مذهبی، روابط عمیق عاطفی که با نوعی قرارداد اجتماعی و آثار مهم فرهنگی همراه است». (روحانی، ۱۳۸۹: ۸؛ به نقل از: ,Engels ۱۹۷۳) کوئن نیز خانواده را گروهی از افراد می‌داند که از راه خون، زناشویی یا فرزندپروری با یکدیگر ارتباط می‌یابند و در یک دوره زمانی نامشخص با هم زندگی می‌کنند. (روحانی، ۱۳۸۹: ۸؛ به نقل از: کوئن، ۱۳۷۸)

آنتونی گیدنز، خانواده را گروهی از افراد می‌داند که با ارتباطات خویشاوندی مستقیما پیوند یافته‏اند و اعضای بزرگ‏سالان آن مسئولیت مراقبت از کودکان را برعهده دارند. پیوند‌های خویشاوندی، ارتباطات میان افراد است که یا از طریق ازدواج برقرار می‏شود، یا از طریق تبار است که خویشاوندان خونی (مادران، پدران، فرزندان دیگر، پدربزرگ‌ها و...) را با یکدیگر مرتبط می‌سازد. (روحانی، ۱۳۸۹: ۹؛ به نقل از: گیدنز، ۱۳۸۳)

با وجود پراکندگی در تعاریف و تفاوت در معنا و مفهوم خانواده، ظاهرا در یک قول کمتر اختلاف وجود دارد و آن اینکه اخلاق اجتماعی، هنجار‌ها و رفتار‌های اجتماعی که برساخته می‌شوند، دارای پیوندی متقابل با خانواده و تربیت خانوادگی هستند. خانواده اصول اخلاقی را به عرصه‌های دیگر انتقال می‌دهد و به آن اجتماعات جهت‏گیری اخلاقی می‌دهد. همچنین خانواده به عنوان یک اجتماع اخلاقی منشأ ارزش‌های اجتماعی است.

به‌طور کلی، اجتماع طبیعی و اخلاقی ضمانت اجرای درونی نظم اجتماعی است و در واقع، انسجام کل جامعه و تحقق اجتماع جامعه‌ای تابع نفوذ اجتماع طبیعی در انواع تعاملات اجتماعی است. (شریفی و کاکاوند، ۱۳۸۸: ۲۷) خانواده، نخستین نهاد اجتماعی است که در زندگی جمعی انسان شکل گرفته و مهم‌ترین نقش را در توسعه و رشد مراحل حیات بشر در امتداد تاریخ انسان از خود نشان داده است و از ابتدا تاهنوز و تا فرجام زندگی، نسبت به دیگر نهاد‌های اجتماعی ارزش و اهمیت خاصی دارد.

یادداشت از: محمد شریفی
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات