خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی برخورد قاطعانه مسئولین و تیم مذاکره کننده با اظهارات و اقدامات اخیر غرب و ترامپ را دور از انتظار خواند و ادعای خروج آمریکا از برجام را نوعی بازی روانی دانست.
کد خبر: ۸۹۳۱۶۱۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

 

کمیل یزدی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص صحبت‌های وزیر امور خارجه در رابطه با پاسخ به تهدیدات و تحریم‌های جدید ترامپ اذعان کرد: ما هیچگاه شاهد این مقدار قاطعیت در قالب تیم‌های مذاکره کننده نبوده ایم و همواره رفتاری کاملا انفعالی و همراه با مدارا داشته اند.
وی همچنین یادآور شد: اینگونه صحبت‌ها از سوی وزیر امور خارجه و سایر اعضای تیم مذاکره کننده قطعا مماشات بوده است چرا که تاکنون شاهد بسیاری از این وعده‌ها بوده ایم که هیچکدام هم به مرحله اقدام نرسیده است و گفته‌های مسئولین مبنی بر اینکه ما پیروز میدان برجام هستیم با آنچه که شاهد آنیم کاملا تناقض دارند.
یزدی همچنین خاطر نشان کرد: دولت هیچگاه نگاه موضع گیرانه‌ای نداشته است و ما در برابر تحریم‌ها همواره منفعلانه بوده ایم تا جایی که مقام معظم رهبری تذکری همراه با تحکم مبنی بر حفظ عزت و قاطعیت در مذاکرات داشته اند.
کارشناس مسائل سیاسی تبیین کرد: برخورد قاطعانه از سوی تیم مذاکره کننده بعید است چرا که تا امروز هم موضع گیری‌هایی در پی عهدشکنی‌ها و تحریم‌های جدید نداشته اند و علارغم اتفاقات اخیر و نطق بین المللی ترامپ در مقر سازمان ملل اتخاذ موضع رسمی از هیئت مذاکره کننده همچون گذشته به دور از انتظار است.
وی در رابطه با اظهارات ظریف راجع به صحبت‌های ترامپ در سازمان ملل تصریح کرد: وزیر امور خارجه حتی با اظهار این جمله که "حتی آمریکایی‌ها هم به نادانی ترامپ معتقد هستند" هم در موضع گیری‌ها متمایل به رفتار‌های انفعالی است.
این کارشناس در پی اظهارات مبنی بر به انزوا کشیده شدن آمریکا در جهان پس از خروج از برجام اعلام کرد: خروج آمریکا محکم و قطعی نیست و حتی امکان دارد به نوعی بازی روانی باشد و اگر هم خروجی اتفاق بیوفتد یک خروج یک طرفه است و به لغو تعهدات از جانب ایران واکنش نشان خواهد داد.
یزدی در پایان گفت: چهارچوب گزاری‌ها در صحنه بین المللی از سوی خود آمریکا و غرب است و انزوا برایشان معنایی ندارد و به پشتوانه حامیان و هم پیمانانشان توجهی به صحیح و ناصحیح بودن رفتار و اقداماتشان نداشته و در نهایت آنرا تبدیل به جنجال‌های بین المللی می‌کنند.
۱۰۰۶/ت ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها