بوشهر - فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: درسی به‌عنوان حماسه خارگ برای دانشجویان تدریس شود تا با رشادت‌های اهالی جزیره در هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.
کد خبر: ۸۹۳۱۵۶۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سردار علی رزمجو در دیدار با مدیران و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی خارگ و دیر اظهار داشت: جزیره مقاوم خارگ میدان‌دار اقتصاد کشور در هشت سال دوران دفاع مقدس بود و ایران اسلامی رشادت‌های فرزندان خود در جزیره مقاوم خارگ را هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند که جبهه‌ها دانشگاه هستند و بی‌شک این یکی از تاریخی‌ترین جمله‌های امام (ره) بود، درسی که از جبهه آموختیم را باید به صورت متمرکز به نشر آثار دفاع مقدس بپردازیم.

رزمجو تصریح کرد: در استان بوشهر رشد دانشگاهها را شاهد هستیم، یک زمانی پذیرش دانشجو به سختی انجام می‌شد و تخصص‌های مورد نیاز استان در زمینه‌های انرژی و دریانوردی وجود نداشت، ولی الان دانشگاه علوم دریایی خارگ یکی از مراکز پرورش تامین نیروی تحصیل کرده در حوزه دریانوردی و صنعت نفت است.

فرمانده سپاه استان بوشهر با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر فارغ التحصیل های فراوانی در استان جویای کار هستند گفت: یکی از مشکلاتی که در استان وجود دارد خروجی فارغ التحصیلان دانشگاه با اشتغال ایجاد شده تناسب ندارد و باید تدبیر ویژه‌ای برای رفع این تناسب اندیشیده شود.

سردار رزمجو گفت: دانشگاه به‌عنوان خط مقدم مراکز آموزشی و علمی کشور باید در حوزه‌های فرهنگی بصورت هوشمندانه ورود کنند؛ به‌عنوان مثال درسی به‌عنوان حماسه خارگ برای دانشجویان تدریس شود.

وی اظهار داشت: باید رشادت‌های اهالی شریف خارگ در هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان یک درس مقاومت تدریس شود تا جوانان ما با انگیزه‌های مقاومت این اهالی شریف آشنا شوند.

فرمانده سپاه استان بوشهر افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ طی سالیان اخیر ورود مناسبی در حوزه فرهنگی داشته است که می‌توان به یادواره شهدای اهل سنت و یادواره ملی شهید مهدوی اشاره کرد که این کارها باید با برنامه ریزی مدون تداوم داشته باشد و همیشه در دانشگاه فضای فرهنگی حاکم باشد./انتهای پیام

ارسال نظرات