استعدادهای ورزشی قبل از سنین مدرسه انجام می شود

امروزه با توجه به فرهنگ‌سازی‌های مؤثر شاهد طی کردن بخشی از روند استعدادیابی در سنین قبل از ورود کودکان به مدرسه با شرکت در کلاس‌های متعدد ورزشی در باشگاه‌های خصوصی و دولتی هستیم.
کد خبر: ۸۹۳۱۵۳۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، اساس پیشرفت چشم‌گیر جایگاه فعلی ورزش بانوان، حضور شیرزنان و قهرمانان در ورزش کشور و استان پهلوان‌خیز و زمردین مازندران است.

 با کنکاش در ورزش دوران قبل از انقلاب تابه امروز به این نتیجه می‌رسیم که همواره زنان قدرتمندی در عرصه قهرمانی و پهلوانی ورزش حاضر بودند.

آنچه که در این بین کمرنگ بود، توجه به ورزش همگانی و سوق دادن طیف وسیعی از بانوان برای استقبال از ورزش بود.

اما امروز بعد از اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی پس از دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران و با توجه به جنبش جهانی با رویکرد توجه بانوان و مادران سرزمینم به حفظ سلامت با انجام فعالیت‌های ورزشی، اقبال بانوان ایران به مقوله ورزش همگانی و قهرمانی رو به افزایش نهاد؛ چنانکه امروزه شاهد رشد روزافزون آمار زنان ورزشکار در کشورمان هستیم.

 این رشد با مانعی نظیر محدودیت‌های فرهنگی و اجتماعی، عدم وجود بستر مناسب برای حضور رقابت بانوان در عرصه‌های بین‌المللی روبه‌رو بود.

بی‌گمان بانوان مازندرانی در عرصه پیکارهای جهانی با نبردهای جانانه و تلاش‌های ارزشمند با کسب مدال‌های رنگارنگ نقش مهم و انکارناپذیر ارتقا جایگاه ورزش بانوان در سطح میهن برعهده داشتند.

در سال 1395 در استان مازندران 50 هزار و 784  ورزشکار زن سازمان یافته داشتیم که در حال حاضر 44 هیأت ورزشی در بخش بانوان مشغول به فعالیت است که هر کدام از این رشته‌ها نیز علاقه‌مندان خاص خود را دارد اما از میان این 44 رشته، رشته‌هایی نظیر کاراته، فوتبال، فوتسال، تکواندو قایقرانی، تنیس روی میز، ژیمناستیک، والیبال، شطرنج و (کشتی آلیش با قدمت 3 ساله )که مقام سوم قهرمانی جهان را از آن خود کرد و در بخش همگانی، رشته‌های آمادگی جسمانی و ایروبیک وپیلاتس، trx تی ارایکس از اقبال زیادی وجود دارند.

درباره نقش آموزشگاه‌ها و مدارس در استعدادیابی ورزشکاران، به‌طور متداول آشنایی ورزشکاران با ورود آنها از سن کودکی به فضای آموزشی و ورزشی و تحت نظر و آموزش معلمان دلسوز و متخصص ورزشی صورت می‌گیرد که این رشته‌ها تا حدی از تنوع لازم برای آشنایی و شروع استعدادیابی با برگزاری مسابقات آموزشگاهی، برخوردار است.

بالطبع این ورزشکاران با ورود به سن نوجوانی و کسب شناخت نسبی از گرایش مناسب به رشته‌های مورد علاقه خود در سالن‌های ورزشی روی می‌آورند و رشته‌ای را به‌صورت حرفه‌ای‌تر می‌تواند دنبال کنند.

امروزه با توجه به فرهنگ‌سازی‌های مؤثر شاهد طی کردن بخشی از روند استعدادیابی در سنین قبل از ورود کودکان به مدرسه با شرکت در کلاس‌های متعدد ورزشی در باشگاه‌های خصوصی و دولتی هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار