خبرهای داغ:
سوگواره فرهنگی- هنری «هنر و حماسه» هرشب جلوه‌هایی از فرهنگ عاشورا را برای شهروندان شیرازی به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۸۹۳۱۴۷۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

سوگواره فرهنگی- هنری «هنر و حماسه» از دهم مهرماه در باغ هنر شیراز آغاز به کار کرده و تا 20 مهرماه پذیرای علاقه‌مندان فرهنگ عاشورا است. این سوگواره هرشب از ساعت 18 تا 22 جلوه‌هایی از فرهنگ عاشورا را برای شهروندان شیرازی به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه چیدمان عاشورایی، نمایشگاه پوستر و عکس، بخش کتابت پیام‌های عاشورا، پرده‌خوانی واقعه عاشورا، آموزش فرهنگ شهروندی با رویکرد نحوه استفاده از ظروف یکبار مصرف در نذری‌ها و ویژه برنامه کودکان عاشورایی بخش‌های این سوگواره است.

چیدمان عاشورایی این سوگواره در قالب‌های هنری ماکت‌سازی، اِلمان و نمادهای شهری و تصاویر هنری هنر فاخر هنرمندان شیرازی با محوریت ایثار و شهادت از واقعه عاشورا تا دفاع مقدس و مدافعان حرم را به نمایش گذاشته است.

پرده‌خوانی واقعه عاشورا و خوشنویسی پیام‌های عاشورایی توسط هنرمندان خوشنویس شیرازی از دیگر بخش‌های این سوگواره است که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

پخت نذری و ایستگاه صلواتی، آموزش شهروندان در رابطه با نحوه استفاده از ظروف یکبار مصرف در نذری‌ها با رویکرد کاهش استفاده از این ظروف از بخش‌های این سوگواره 10روزه است. این سوگواره در باغ هنر اسلامی ایرانی واقع در بلوار بعثت شیراز میزبان شهروندان شیرازی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها