خبرهای داغ:

تأکید شهرداری و شورای پنجم شیراز عدم توقف روند توسعه و عمران شهر است

سرپرست شهرداری شیراز از آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی این کلان‌شهر بازدید کرد و گفت: تأکید شهرداری و شورای پنجم شیراز بر عدم توقف روند توسعه و عمران شهر است.
کد خبر: ۸۹۳۱۴۶۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

محمدحسن اسدی در بازدید از دو پروژه تقاطع سه سطحی مطهری- امیرکبیر- رحمت و تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی اظهار داشت: امروز علاوه بر این دو پروژه، سایر فعالیت‌های عمرانی شهر نیز روال عادی خود را طی می‌کند و با هیچ توقفی روبرو نیستیم.

 اسدی با بیان این مطلب که دو تقاطع غیرهمسطح مطهری- امیرکبیر و شهید رودکی در راستای تعهدات شهرداری مبنی بر ایمن‌سازی محور کمربندی، توسط مهندسان جوان و توانمند شیرازی در دست ساخت است افزود: در شرایط کنونی که برخی کلان‌شهرها به دلیل مشکلات مالی، بیش از 7 ماه است که عملیات عمرانی خود را متوقف کرده‌اند، پروژه های شهرداری شیراز همچنان فعال است و با توجه به مشکلات اقتصادی، اهتمام مجموعه مدیریت شهری بر عدم توقف روند توسعه و عمران شهر و تأمین رفاه شهروندان است.

وی در تشریح تقاطع غیرهمسطح مطهری- امیرکبیر- رحمت نیز گفت: این پروژه سه سطحی پروانه‌ای شکل با هفت پل و مجموع طول پنج کیلومتر، در حال حاضر بزرگترین پروژه شهر شیراز است که با افتتاح آن  تحول زیادی در جریان ترافیک ورودی شهر شیراز از سمت بوشهر، بلوار امیرکبیر و بلوار رحمت ایجاد می‌شود.

 اسدی با اشاره به پیشرفت 59 درصدی این تقاطع گفت: موقعیت مکانی و طراحی خاص و منحصر به فرد، این پروژه را از تملک اراضی بی نیاز کرده است و طراحی و اجرای پل نیز به گونه‌ای بود که حتی یک روز هم خیابان امیرکبیر که یکی از محورهای اصلی شهر شیراز است مسدود نشد و تردد خودروهای عبوری در آن جریان داشت.

سرپرست شهرداری شیراز گفت: پروژه سه سطحی مطهری- امیرکبیر- رحمت با هدف تکمیل یکی از شریان‌های اصلی رینگ درون شهری شیراز، روان سازی ترافیک، افزایش ایمنی تردد در کمربندی و کاهش زمان سفرهای درون شهری در حال ساخت است که به دلیل همجواری  با باغ جنت و اتصال چند شریان اصلی در محورهای شلوغ شهر، تکمیل و افتتاح سریع آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

اسدی با بیان اینکه تا کنون پروژه با حدود 27 میلیارد تومان اعتبار، 59 درصد پیشرفت داشته است که با رصد دائمی و حل مشکلات تملکی، عملیات عمرانی اصلی تا پایان سال به پایان می‌رسد خاطرنشان کرد: این تقاطع با 64 هزار مترمربع پل سازی و 77 پایه از جمله پروژه‌های بزرگ عمرانی شیراز است که از نظر ابعادی شش برابر تقاطع بصیرت (پل معالی آباد) و دو برابر تقاطع میدان معلم بوده که به دست جوانان شیرازی و با تکیه بر خودباوری آنها در حال ساخت  است.

 سرپرست شهرداری شیراز در بازدید از تقاطع شهید عبدالله رودکی نیز در اشاره به نقش و اهمیت این پروژه گفت: تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی با عبور عرضی از محور کمربندی، بلوار ایمان جنوبی و امیرکبیر را به یکدیگر متصل می کند و با ورود به بلوار مهدیه، ارتباط این بخش را با محور غرب شهر برقرار می‌کند.

اسدی حجم زیاد عملیات عمرانی، نیاز به تملک اراضی مورد مسیر که فاقد سند و مستحدثات هستند و در برخی موارد نیز با اراضی ملی تداخل دارد و همچنین هزینه زیاد جابجایی تأسیسات گاز در بلوار ایمان جنوبی را از مهم‌ترین مشکلات این پروژه دانست و گفت: تاکنون حدود 75 درصد پروژه انجام شده است و ادامه آن نیازمند ایجاد مسیر دسترسی برای جابجایی ترافیک است .

وی با بیان این مطلب که پل روگذر شمال به جنوب تقاطع غیر همسطح شهید عبدالله رودکی در  دو ماه آینده تکمیل می شود، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 80درصد از عملیات عمرانی پل انجام شده و تکمیل بخش باقی مانده مستلزم ایجاد مسیر دسترسی فرعی جهت جابجایی ترافیک است اما افتتاح کل پروژه به علت وجود بحث تملک، زمان بر است.

سرپرست شهرداری شیراز افزود: کمربندی شیراز یکی از مسیرهای پرترافیک این کلان‌شهر محسوب می‌شود که هرسال شاهد حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح در این مسیر هستیم. اگرچه مسؤولیت محور کمربندی بر عهده اداره راه و شهرسازی است اما با توجه به توافق انجام شده طبق مصوبه شورای شهر، 18 کیلومتر از این محور در اختیار شهرداری قرار گرفته است که در راستای ایمن‌سازی این مسیر و کاهش حوادث ناشی از تردد شهروندان از مسیر پرخطر کمربندی، شش تقاطع توسط شهرداری شیراز بر روی کمربندی احداث می‌شود که تقاطع شهید عبدالله رودکی نیز یکی از آنها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار