رئیس پارک علم‌ و ‌فناوری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به افتتاح کانون شکوفایی خلاقیت در سامان، از برنامه پارک برای ایجاد کانون در تمام شهرستان‌های استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۱۴۳۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ اسماعیل پیرعلی در مراسم افتتاح کانون شکوفایی خلاقیت سامان در پژوهش سرای رازی این شهر اظهار کرد: هدف اصلی پارک‌های علم‌ و‌ فناوری و مجموعه‌های تابعه کمک به شکوفایی خلاقیت جوانان این شهرستان است در این کانون اقدامات لازم در جهت شناسایی افراد خلاق و فناور و هدایت آنها به مراکز رشد پارک علم و فناوری صورت خواهد گرفت.

پیرعلی گفت: بر اساس برنامه پارک علم‌ و ‌فناوری به منظور ایجاد فرهنگ نوآوری و شکوفایی استعدادهای جامعه هدف (دانشجویان و دانش آموزان ) کانون شکوفایی خلاقیت را در تمامی شهرستان‌های استان فعال خواهیم نمود و کانون سامان به‌ عنوان دومین کانون در استان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری می‌رسد.

پیرعلی تأکید کرد: هر شخص صاحب ایده که ایده او قابلیت اجرایی شدن داشته باشد می‌تواند به این کانون مراجعه و خدماتی از قبیل مشاوره‌های علمی، حمایت مالی و دیگر خدمات مربوطه را دریافت کند.

همچنین در این مراسم سعید صالحی فرماندار سامان گفت: در سامان بستر و پیشینه تاریخی در بحث کشاورزی و ایده‌پردازی وجود دارد و امیدواریم نوجوانان و جوانان تحصیل‌کرده شهر بتوانند با حضور در این کانون ایده‌های خود را به کار تبدیل کنند. وی همچنین افزود فرمانداری سامان آماده برقراری ارتباط متقابل میان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با پارک علم و فناوری استان است.

محمد دهقانی مدیر کل آموزش و پرورش سامان ضمن تأکید بر حمایت مسئولان شهرستان از این کانون، گفت: با توجه به نقشی که پارک‌های علم‌ و‌ فناوری در شکوفایی علم و توسعه اقتصادی دارند، خواستار برگزاری کارگاه در مدارس شهرستان به منظور آشنایی بهتر دانش آموزان با پارک علم و فناوری و کانون شکوفایی خلاقیت توسط پارک علم و فناوری استان شد.

گفتنی است در این مراسم سامانه کانون شکوفایی خلاقیت به آدرس shekoofayi.chbstp.ir رونمایی شد و مقرر گردید تا تاریخ 30 آبان ماه دانش آموزان و دانشجویان شهرستان سامان اید های خود را در این سامانه بارگذاری نمایند، پس از دریافت ایده ها و ارزیابی آنها پارک علم و فناوری رویداد ایده شو در سامان برگزار خواهد نمود.

ارسال نظرات