خبرهای داغ:
فرماندار جلفا در همایش روز ملی روستا در این شهرستان گفت: توسعه پایدار روستاها در کنار توجه جدی به ساختارها و امکانات موجود، در سایه مدیریت درست و اتخاذ شیوه های نوین تحقق می یابد.
کد خبر: ۸۹۳۱۴۱۲
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، داود گرشاسبی اظهار کرد: نگاه سلیقه ای به مسایل روستا و مدیریت اقتضایی نه تنها برای حل مشکلات و توسعه روستاها کارساز نیست، بلکه ماهیت روستاها را از تولیدی بودن به سمت مصرف گرایی سوق داده است.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ذهنیت ها نسبت به روستا و روستاییان اصلاح شود، آن وقت مدیران روستایی خواهند توانست روستا را به سمت رشد و بالندگی ببرند.
فرماندار جلفا با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت در روستاها به خصوص در روستاهای مرزی و دورافتاده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با سیاست های دولت تدبیر و امید در بهره مندی از توانمندی های روستایی برای رشد و بالندگی، شاهد تحول شگرف در روستاها و بهبود وضع معیشت و تولید و اشتغال در روستاها هستیم.
گرشاسبی، خطاب به شوراهای اسلامی و مدیران روستاها توصیه کرد: در نهادینه کردن چهار اصل برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و کنترل و مدیریت که لازمه پیشرفت و بالندگی روستاهاست، تلاش کنند.
وی تعامل شوراهای اسلامی با مدیران دستگاه های اجرایی و بالعکس را مورد اشاره قرار داد و افزود: بسیاری از مشکلات و کاستی ها در روستاها با تعامل و هم افزایی می تواند حل و فصل شود.
فرماندار جلفا، همچنین به بیکاری و تبعات حاصله از آن در جامعه اشاره کرد و گفت: چنانچه به تولید و اشتغال در راستای سفارش رهبر فرزانه انقلاب در روستاها توجه شود، می توان ضمن اشتغال زایی به جوانان، تولید را در روستاها رونق بخشید.
گرشاسبی ادامه داد: شوراها باید با ایجاد تنوع در منابع مالی و پایدار کردن آن و عدم وابستگی به اعتبارات دولتی زمینه توسعه پایدار روستاها را فراهم کنند.
وی افزود: طی سال های اخیر و در دولت تدبیر و امید اقدامات مناسبی در راستای شناسایی درآمدهای پایدار و حرکت به سوی خودکفایی و نیز توسعه روستاها با جلب مشارکت تمامی روستاییان اجرایی شده است.
گرشاسبی با تقدیر از همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی و سازمان منطقه آزاد ارس در بالندگی روستاهای شهرستان، آن را نتیجه تغییر در سیاست های اجرایی در روستاها و سوق دادن امکانات به سمت تولید توسط دولت تدبیر و امید بیان کرد.
امام جمعه جلفا نیز در این همایش با تاکید بر اجرای دقیق و عادلانه قوانین در روستاها و قانون مدار کردن روستاییان، کوتاهی در اجرای قوانین را کاری حرام و مغایر با اصول نظام اسلامی دانست.
حجت الاسلام علی انتظاری، اظهار کرد: خدمت به مردم به خصوص روستاییان با استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود باید سرلوحه کاری مدیران و دولتمردان باشد.
وی همچنین ضرورت ترویج فرهنگ صرفه جویی، تلاش برای ایجاد تولید و اشتغال، ایجاد وحدت و همدلی در بین روستاییان را به شوراهای اسلامی و مدیران روستایی توصیه کرد.

ارسال نظرات