خبرهای داغ:
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالحسین(ع) مطرح کرد
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه ابتکارات و خلاقیت‌هایی شهید «همدانی» زبانزد همه بود، گفت: این شهید بزرگوار همیشه در خلاقیت و نوآوری پیشتاز بود و باغ موزه دفاع مقدس یکی از خلاقیت‌ها و نوآوری‌های ایشان بود.
کد خبر: ۸۹۳۱۳۶۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶

پیشتازی شهید «همدانی» در خلاقیت و نوآوری/باغ موزه دفاع مقدس از خلاقیت‌های شهید «همدانی»وحید خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در خصوص ابعاد شخصیتی شهید «همدانی»، اظهار داشت: شهید «همدانی» برای همه مردم چه در سطح استان همدان و چه در سطح کشور یک شخصیت شناخته شده است.

وی با بیان اینکه ایشان دارای ابعاد و ویژگی‌های خاص اخلاقی و زبانزد خاص و عام بود، گفت: مردم داری، ولایتمداری، فرماندهی، مدیریت و خلاقیت و نوآوری که شهید «همدانی» داشت او را شخصیت معتبری کرد.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالحسین(ع) همدان تأکید کرد: حضور مردم همدان در مراسم تشییع ایشان نشان دهنده این است که این بزرگوار برای همه مردم استان ما به ویژه از نظر مذهبی شخصیت جا افتاده ای بود.

وی تصریح کرد: ابتکارات و خلاقیت‌هایی ایشان زبانزد همه بود و این شهید بزرگوار همیشه در خلاقیت و نوآوری پیشتاز و در مباحث فرهنگی و بحث های رونمایی کتاب و نشر ادب پیشگام بود.

خادمی در ادامه عنوان کرد: شهید «همدانی» در برگزاری کنگره 8 هزار شهید استان پشتکار ویژه ای داشت و باغ موزه دفاع مقدس یکی دیگر از خلاقیت‌ها و نوآوری‌های ایشان بود.

وی در خصوص ایمان و اخلاص بالای این شهید افزود: در مورد شهید «همدانی» همه اذعان دارند که اخلاص این شهید شهادتش را رقم زد؛ چرا که در دوران نوجوانی ایشان با خلوص نیت در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند و بعد از دفاع مقدس نیز با همان اخلاص در عرصه‌های مختلف، فرماندهی سپاه در عرصه های بسیج و در عرصه های گردان‌ها و در فتنه سال 88 نیز نقش مؤثری داشتند و هر آنچه بود اخلاص این شهید بود.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه شهادت ایشان بیانگر خلوص او بود که در حقیقت پاداش و مزدش را با شهادت دریافت کرد، بیان کرد: بیانات مقام معظم رهبری کاملا مملو از خلوص، صافی و پاکی این شهید بود.

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» جزو فرماندهان پیشتاز بود که خودجوش کار و دفاع را آغاز کرده بود، اضافه کرد: ایشان در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های غرب در مقابله با دشمنان پیشتاز بود و معمولا این جبهه ها را با نقش استان همدان می شناسند و این استان پیشانی کار و نماد این کار شهید «همدانی» بود و پشتیبانی از رزمندگان، حضور در جبهه‌ها و فرماندهی بسیاری از عملیات‌ها، با محوریت شهدا و رزمندگان استان را بر عهده داشت.

*برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی در خصوص شهید «همدانی»

خادمی تصریح کرد: طی سال‌های متمادی دفاع مقدس، قریب هشت سال این شهید بزرگوار در جبهه های غرب و جنوب حضوری پر رنگ داشت و سابقه و سبقه جهاد ایشان قریب 40 سال جهاد را در پرونده خود دارد که عمدتا در جبهه های حق علیه باطل بود.

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» در دوران فتنه بسیار خوب درخشید، گفت: ایشان نقش مؤثری در کنترل و خنثی سازی فتنه و حتی در بصیرت بخشی و بصیرت افزایی اقشار مختلف نقش پررنگی داشت.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص دفاع از حریم اهل بیت(ع) بیان کرد: ایشان بخشی از زندگی خود را به این امر اختصاص داد و در سوریه و در دفاع وطنی نقش بسزایی داشت.

وی یادآور شد: اگر نقش شهید «همدانی» در سوریه نبود شاید آینده سوریه به شکل دیگری رقم می‌خورد که این نشان از درایت و ابتکار این شهید بزرگوار در تمام عرصه ها بود.

خادمی همچنین در خصوص کمیته نشر آثار شهید «همدانی»، گفت: مؤسسه فرهنگی، هنری شهید «همدانی» از سال قبل شروع به کار کرده و تاکنون آثار قابل توجهی از جمله تصاویر، عکس‌ها، دست نوشته های شهید، مصاحبه با همرزمان و خاطرات شهید را جمع‌آوری کرده و در دست اقدام است.

وی  گفت: امسال مؤسسه برای جمع آوری آثار مرتبط با شهید «همدانی»، اقدام به برگزاری جشنواره خاطره نویسی در خصوص این شهید والامقام کرده تا خاطرات آحاد مردم و اقشار و صنوف مختلف در مورد ایشان را جمع آوری کند که طی مراسمی در روز 9 دی امسال از افرادی که در جمع آوری آثار این شهید همکاری داشتند تجلیل می‌شود.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی کار و به لحاظ ارتباطی که این سردار شهید با اقشار مختلف مردم و در استان های مختلف از قبیل همدان، گیلان و کرمانشاه داشتند باید تمام این آثار جمع آوری شود.

وی تصریح کرد: امید است، بتوانیم این دایره المعارف شهید را تکمیل کنیم و برای ارائه و عرضه به جامعه آماده باشد، بنابران پرونده این شهید باز است تا اطلاعات تکمیل شود.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات