مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

سیاست اصلی بهزیستی نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز نگهداری است

سیاست اصلی بهزیستی نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز نگهداری است که در این راستا آموزش و فرهنگ سازی باید در دوران کودکی در ذهن کودکان شبه خانواده نهادینه شود.
کد خبر: ۸۹۳۱۳۲۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، همزمان با هفته ملی کودک و ایام سوگواری سالار و سید شهیدان ابا عبدالله الحسین ( ع) مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی شهرستان زنجان با اجتماع در حسینیه اعظم همایش یاوران کوچک حسینی را برگزار کردند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان ضمن گرامیداشت هفته ملی کودک (16-21 مهر ماه ) گفت: خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی کانون تولد و رشد کودک است و بخش مهمی از آموزه های شخصیتی، فکری و مهارتی از سوی نهاد خانواده در کودک بنیان گذاشته می شود و رعایت اصول تربیتی و حقوق کودکان پیوند عمیقی با نوع نگرش خانواده ها دارد.

محمد محمدی افزود: اگر در زمینه سبک زندگی ، مهارتهای زندگی در کودکان سرمایه گذاری کنیم در سایر بخش ها نیز موفق خواهیم بود.

این مقام مسئول سرمایه گذاری در مهدهای کودک را نه تنها از عوامل مهم توسعه کشور دانست بلکه این امر مهم را باعث ایجاد اشتغال پایدار و همچنین برای بانوان تحصیلکرده عنوان نمود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: سیاست اصلی بهزیستی نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز نگهداری است که در این راستا آموزش و فرهنگ سازی باید در دوران کودکی در ذهن کودکان شبه خانواده نهادینه شود.

محمدی متقارن شدن هفته ملی کودک را با ایام سوگواری ماه محرم بسیار باارزش دانست و ادامه داد: یکی از مهمترین نقش مربیان مهدهای کودک اهمیّت دادن به فرهنگ عاشورایی و برانگیختن شور حسینی در کودکان است.

وی گفت: دوره کودکی، دوره اصلی شکل‌گیری شخصیت افراد است که باید این مهم در ابتدا از طریق خانواده ها در ذهن کودکان نهادینه شود.

وی گفت: هفته جهانی کودک واقعه مهّمی است و در همین راستا تلاش می‌شود تا توجه اقشار مختلف جامعه را به موضوع کودک در این هفته جلب نمائیم.

گفتنی است، در حال حاضر 168 باب مهد کودک در سطح استان زنجان فعال می باشند که بالغ بر 6 هزار کودک تحت پوشش این مهدها قرار دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار