خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

13 آبان فرصت مناسبی برای تبیین دلایل کینه‌ورزی نسبت به آمریکاست

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: 13 آبان ماه یک فرصت مغتنم برای تبیین دلایل کینه‌ورزی نسبت به آمریکاست که نباید از آن غفلت کرد.
کد خبر: ۸۹۳۱۳۱۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام محمدرضا بابازاده اظهار داشت: واژه استکبار 48 بار در قرآن کریم بیان شده است که چهار بار مخاطب استکبار ابلیس و بقیه موارد استکبار انسانی است از طرف دیگر کینه‌ورزی و مقاومت در برابر آمریکا یک سری دلایل تاریخی دارد که در مناسبت‌های ملی و میهنی این مسائل را باید برای نسل جوان کشورمان به صورت دقیق تبیین کنیم.

وی انباشت ثروت و قدرت در یک نقطه، وجود فقر فرهنگی در بین ملت‌ها، وابستگی فکری و اعتقادی به اغیار از جمله عوامل به وجود آمدن استکبار در بین کشورها و جهان برشمرد و ادامه داد: از ابتدای پیرورزی رسیدن انقلاب همچنین در سال‌های بعد از تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اتفاقات‌های مختلف و نامیمون زیادی در کشورمان به وقوع پیوسته است که در اغلب آنها ایادی استکبار جهانی دست داشته است.

بابازاده با بیان اینکه 13 آبان یادآور سه رویداد تاریخی است به همین دلیل در بین سایر مناسبت‌ها اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد برای همین نمی‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد، گفت: دستگیری امام خمینی (ره) پس از سخنرانی درباره کاپیتولاسیون، به خاک و خون کشیدن دانش آموزان معترض به دخالت آمریکا در ایران و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان از جمله رویدادهای تلخی است که در این ایام اتفاق افتاده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: به واسطه اینکه سه رخداد مورد اشاره 13 آبان ماه واقع شده است، پس از تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان، این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تاریخ ایران ثبت شده چراکه هر یک از این‌ها در حرکت انقلاب نقش برجسته‌ و تاثیرگذاری داشته است.

وی با بیان اینکه نفرت آمریکا پس از هر پیشرفت و حرکت ایران نسبت به جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ما بیشتر شده است، اظهار داشت: تا زمانی که ملت ما مستقل و خودکفا بوده و بر روی پای خود بایستد آمریکا پیوسته علیه ایران اسلامی سنگ‌اندازی خواهد کرد بنابراین ضروری است که برای دشمن‌شناسی همواره در کشورمان گام برداشته شود.

بابازاده با بیان اینکه دشمنان انقلاب و ملت از نخستین روزهای تاسیس نظام اسلامی مشکلات و بحران‌های متفاوتی را برای کشور ما به بار آورده است، خاطرنشان کرد: بنابراین ملت به ویژه نسل جوان و نوجوان باید ضمن مطالعه تاریخ معاصر برای شناخت دسیسه‌های دشمنان گام بردارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار