خبرهای داغ:
پیکر پاک آیت‌الله آقامیری در میان استقبال باشکوه مردم متدین و قدرشناس دزفول تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۸۹۳۱۲۶۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ازدزفول پیکر پاک آیت الله سیدمحمد حسن سیدآقامیری از علما و روحانیون برجسته خوزستان در میان استقبال باشکوه مردم متدین و قدرشناس دزفول تشییع و به خاک سپرده شد.

آیت الله سید محمد امام نماینده آیت الله موسوی جزایری و امام جمعه شوش، حجج اسلام قاضی دزفولی و نیسی ائمه جمعه دزفول و هویزه و دیگر مسئولان محلی حضور داشتند.

مردم عالم پرور دزفول پیکر مطهر آیت الله آقامیری را ابتدا از مسجد جامع تا میدان آزادی (مثلث) شهر با سینه زنی و مرثیه سرایی تشییع و سپس به سمت حرم مطهر حضرت محمدبن جعفر طیار(ع) حرکت دادند.

آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه اهواز در پیامی ارتحال این عالم وارسته را تسلیت گفت.
نماز میت مرحوم آیت اله آقامیری توسط حجه الاسلام سید حمید نبوی اقامه گردید.

قدردانی امام جمعه دزفول از آحاد مردم متدین دزفول

حجه الاسلام قاضی دزفولی در حاشیه آئین فوق طی مصاحبه با خبرنگار ما ضمن تسلیت ارتحال این عالم ربانی به جامعه روحانیت و بیت آن مرحوم گفت: مردم قدرشناس و عالم دوست دزفول با حرکتی حماسی در مراسم تشییع و خاکسپاری آن عالم جلیل القدر و سید نورانی حضور یافتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول ادامه داد: مردم با حضور بسیار باشکوه خود به دنیا پیام دادند که همچنان در مسیر روحانیت و خط مکتب سرخ عاشورا ثابت قدم و استوار هستیم.

وی در این مصاحبه از حضور همه اقشار، از سلسه جلیله روحانیت، ائمه جمعه سراسر استان، سادات معظم، خانواده شهدا، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی، خواهران و برادران و همه کسانی که از راه های دور و نزدیک در این مراسم شرکت کرده اند و بویژه آیت الله امام، نماینده آیت الله موسوی جزایری که بدلیل کسالت و بستری بودن در بیمارستان امکان حضور در مراسم را نداشت- در مراسم شرکت جست تقدیر و تشکر کرد.

در پی درگذشت این فقیه عالی قدر روز یکشنبه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۶ در دزفول عزای عمومی اعلام شده است.

آئین ترحیم آیت الله آقامیری عصر همین روز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مسجد جامع دزفول با سخنرانی آیت‌الله سید علی شفیعی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

آیت الله آقامیری از علمای خوزستان بعد از تحمل سالها رنج بیماری پنجشنبه ۱۳ مهرماه در اهواز دار فانی را وداع گفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها