خبرهای داغ:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت:آیت اله آقامیری عالمی بزرگ و فقیهی برجسته بود که تواضع و مردم داری از ویژگی های بارز ایشان بود.
کد خبر: ۸۹۳۱۲۵۹
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

آیت اله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عصر یکشنبه در آئین ترحیم آیت اله سیدمحمدحسن آقامیری در مسجد جامع دزفول افزود: این عالم بزرگوار همواره سعی داشت با مردم با شوخ طبعی و ساده و صمیمی برخورد کند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت نام و یاد مرحوم آیت الله آقامیری به تبیین تلاشهای علمی و دینی و فعالیت های وی پرداخت.
وی ارتحال آیت اله آقامیری را به مقام معظم رهبری،مردم دزفول ،روحانیون منطقه و خانواده های آقامیری ،نبوی و بیگدلی تسلیت گفت و افزود:یک روحانی به تمام معنا،زمانی می تواند یک روحانی باشد که به تمام وظایف خود عمل کند که آیت اله آقامیری از این جهت یک روحانی به تمام معنا بود .
آیت اله شفیعی تدریس،ارشاد ، روشنگری وآگاهی مردم نسبت به وظایفشان را از جمله وظایف روحانیون دانست و گفت:آیت اله آقامیری از هیچ کدام از این وظایف کوتاهی نمی کرد و بدون هرگونه تبلیغ خالصانه به انجام وظایف می پرداخت که همه ما باید از ایشان الگو بگیریم.
وی ضمن تقدیر از مردم دزفول بواسطه تجلیل از مقام آیت اله آقامیری گفت:باید از عالمان وبزرگان تا زمانی که زنده هستند تجلیل کرد زیرا هرگاه عالمی از دنیا برود هیچ چیزی خلا حضور وی را پر نمی کند.
عالم وارسته و فقیه عالی قدر آیت اله حاج سیدمحمدحسن سید آقامیری در سال 1318 شمسی در دزفول به دنیا آمد .پدر ایشان مرحوم حجت الاسلام سیدمحمدآقامیری شخصیتی بافضیلت از خاندانی نامدار و از نسل شیخ بهاالدین بوده است.
خاندان آقامیری همواره به تبلیغ و تدریس علوم اسلامی اشتغال داشته و از مناصب مهم دینی و اجتماعی برخوردار بودند .
آیت اله آقامیری پس از گذراندن آموزش های ابتدایی ،فراگیری مقدمات دینی را از همان کودکی آغاز کرد و به کمک هوش سرشار ،استعداد فراوان و حافظه قوی آنها را به خوبی فراگرفت و پس از طی مقدمات از محضر شیعه عالی قدر آیت اله سید اسداله نبوی بهره های فراوان گرفت.
آیت اله آقامیری جهت تکمیل معلومات و آگاهی بیشتر از آرای مختلف فقها به قم ،شهر علم و فقاهت به کسب علم عقلی و نقلی پرداخت و از محضر بزرگانی چون آیت اله مرتضی حائری،وحید خراسانی،سیدموسی شبیری زنجانی و شیخ محمدتقی بهجت بهره برد .
آیت اله آقامیری تا کسب اجتهاد و قوه استنباط لحظه ای از پای ننشست و برای سالیان متوالی رنج غربت و دوری از وطن را بر خود هموار کرد و بطور کامل بر تحقیق و برسی مسایل علمی متمرکز شد تا به درجات بالای علمی و فضایل اخلاقی نائل شد .
افتخارات علمی و کمالات علمی ایشان در گواهی اجتهادشان توسط آیت اله سیداسداله نبوی در سال 1355 تکمیل شد .
آیت اله آقامیری عالمی فقیه و جلیل القدر ،عابد،زاهد و جامع کمالات اخلاقی و گریزان از شهرت و جاه و مقام و مال اندوزی از جامعیت علمی و نفوذ و محبوبیت و مقبولیت اجتماعی هرگز برای خود ،شان خاصی قایل نبود و این مناعت طبع ایشان وقار و ابهتی صدچندان به ایشان بخشیده بود به همین دلیل در میان اقشار مختلف بویژه نزدیکان از حرمت و احترام خاصی برخوردار بود.
این عالم بزرگوار به موازات کثرت اشتغالات علمی و تحقیقات فقهی همواره به وظایف اجتماعی که از شئون روحانیت است اهتمام ویژه ای داشت .
در پی درگذشت آیت اله آقامیری امروز یکشنبه در دزفول عزای عمومی اعلام شد.
آئین تشییع و خاکسپاری این عالم گرانقدر نیز عصر دیروز شنبه در محل امامزاده محمدبن جعفر (ع) تشییع شد.
آئین ترحیم آیت اله آقامیری با حضور اقشار مختلف مردم،سادات،روحانیون ،خانواده شهدا و آیت اله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مسجد جامع دزفول برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها