خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حسن نیت ها و تعهدهای ایمانی ایجاب می کند که مخصوصا وقتی دشمنان در جهت ایجاد اختلاف در بین مسلمانان کنند مسلمانان ایجاد صف واحد کنند.
کد خبر: ۸۹۳۱۲۲۵
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با امام جمعه اهل سنت بیرجند و تعدادی از اساتید حوزه اهل سنت، اظهارکرد :  بشر برای ورود به هر امری، از راه علم می‌تواند وارد شود و به دلیل اینکه شرایط زندگی نامحدود با انواع و اقسام مسائل وقوع می شود، قشرهای علمی را در زندگی بشر مشاهده کنیم، انواع و اقسام رشته ها وجود دارد و هر چه هم زندگی به جلوتر می رود، دانش ریزتر و دقیق تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این‌که راه وصول به نیازها از طریق دانش‌های نامعلوم است و شاید 100 سال دیگر تعداد رشته های علمی صدبرابر شود، گفت: این جمله " اطلب العلم من المهد " یک حرف و مبالغه نیست چرا که یک کودک پس از یک سال زبان را با جوانب مختلف آن یاد می گیرد، کسانی هم که کر و لال هستند، در واقع لال نیستند، بلکه چون از مادر کر متولد شده اند و حرف ها نشنیده اند، نمی توانند حرف بزنند.

عبادی بیان کرد: علم در غیر از مواردی که ثابت شود مضر و بی فایده است، بقیه علوم یا واجب عینی، کفایی و یا هم مستحب هستند.

وی تصریح کرد: اما وقتی همه علوم و رشته های علمی در کنار علم دین گذاشته شود، علم دین از نظر ارزش سرآمد همه آنها است و دلیل آن هم روشن و این است که وقتی همه علوم را که در اختیار بشر هستند و بصورت تکنیک خدمت می دهند، در کنار هم گذاشته شوند به دو طبقه تقسیم می شوند که برخی مثل علم طب یا کشاورزی، ارزش حیاتی دارند و بقیه هم ارزش رفاهی دارند، پس در این تقسیم ارزشمندترین علوم؛ علومی است که ارزش حیاتی دارند، اما اگر همه اینها از نظر ارزش با علم دین سنجیده شود، همه علوم رنگ می بازد چرا که حتی همان علومی که ارزشی حیاتی دارند؛ گاهی ارزش همان حیات هم به صفر می رسد.

همه علوم در برابر علم دین رنگ می بازند/ علم دین ارزش حیات را تعیین می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تنها علم دین است که ارزش حیات را تعیین می کند، گفت: رشته علم دین با هیچ علمی و عالم دین هم با هیچ عالمی قابل قیاس نیست، و عالم دین است که در جهت تحقیق حقائق می رود.

عبادی افزود: سرآمد بینش های عالم دینی پیش از آن که به احکام فرعی برسد، به جهان شناسی، حق شناسی، خداشناسی، معادشناسی، پیغمبر شناسی و امام شناسی برمی گردد و در همین راستا هم بایدها و نبایدها و احکام دین بر اساس این اعتقاد است و اوست که به دین ارزش می دهد.

وی بیان کرد: انسان برای همیشه آفریده شده و در این جهان آزمایش، سرنوشت برای ابد رقم می خورد و به همین دلیل دانستن علم؛ دانستن حق است و اگر در این جهت به آن حق رسید، خود و دیگران را نجات می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضاقه کرد: هر انسانی که بوسیله یک عالم دین از جهل نجات پیداکند، ارزش آن از همه آنچه که آفتاب به آن می تابد بیشتر است.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: علم، عالم و مکتب دین چیزهایی است که سرآمد همه علوم است و تلاش زیادی می طلبد و جهاد به تمام معنا و جهاد در درون، برون و در نفس است.

وی اظهارکرد: امروز که وضع دنیا به اینجا کشیده شده و افکار و اندیشه‌های غیر دینی آسیب آن به همه جا رسیده، چه فساد و ظلمی در دنیا به راه انداخته است که همه آن به دلیل فاصله گرفتن از دین و حقیقت آن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تمام جاهایی که مشکل در آن پیش آمده و انواع ظلم ها و انحرافات به وجود می آید به این دلیل است که روح و حقیقت دین وجود ندارد و آنچه که به عنوان دین مطرح می شود صرفا ابزاری در دست استعمارگران است و برای سلطه بر ملت ها استفاده می شود.

 

آیت الله عبادی ضمن بیان اینکه اسلام که مکتب قوی است و حرفی برای گفتن دارد، افزود: می طلبد که علمای اسلام پیرو هر مذهبی که هستند، همانطور که نص قرآن کریم است مومنان صادقانه و برادرانه با هم نشست وبرخاست داشته باشند؛ چه نظرشان متحد یا مختلف باشد.

وی گفت: می بینیم حتی در علوم غیر دینی و دررشته های مختلف، جهاد و تلاش لازم را می کنند، در حالی که ممکن است به نتیجه نرسند، اما اختلاف علمی؛ مایه اختلاف بین خودشان نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: چون ارزش علوم دینی بالاتر است باید اخلاق در جهت بیان و کشف حقیقت رعایت شده و تلاش کرد که یا نتیجه می گیرد و اگر نتیجه هم نگرفتند خداوند به آنها مزد می دهد.

آیت الله عبادی اظهارکرد: چه خوب است که حوزه های علمیه در جامعه اسلامی مذاهب مختلف درس می خواند و بحث می کردند اما دست های بیگانه آنها را از هم جدا کرده است که امیدوارم روزی برسد که حوزه های امروز ما یکی شود و شاگرد پیرو هر مذهبی که هست جواب خود را از استناد بگیرد و اینکه عالم پاسخ سوالات مذهب خود و سایرمذاهب را هم بداند.

وی گفت: حسن نیت ها و تعهدهای ایمانی ایجاب می کند که مخصوصا وقتی دشمنان در جهت ایجاد اختلاف در بین مسلمانان کنند مسلمانان ایجاد صف واحد کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها