خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: روحیه ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری شهید «همدانی» مهم‌ترین ویژگی شخصیتی ایشان از ابتدای ورود به سپاه تا زمان شهادتش بود.
کد خبر: ۸۹۳۱۱۱۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری مهم‌ترین ویژگی شهید «همدانی»/ ضرروت الگوسازی شهید «همدانی» در بین نسل جوانسردار غلامعلی ابوحمزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درهمدان با گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید «حاج حسین همدانی» با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی این شهید والامقام اظهار داشت: روحیه ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری شهید «همدانی» مهم‌ترین ویژگی شخصیتی ایشان از ابتدای ورود به سپاه تا زمان شهادتش بود.

وی عنوان کرد: ایشان در تمام جایگاه و مسئولیت‌های مختلفی که در استان‌های همدان، تهران و گیلان و همچنین در نیروی زمینی، نیروی مقاومت، جبهه‌های مقاومت و به عنوان مستشار ارشد نیروی نظامی در سوریه حضور داشت ولایت پذیری ایشان بسیار بارز است.

فرمانده سابق سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به قسمتی از وصیتنامه شهید «همدانی» که «عشق به ولایت فقیه و اطاعت کامل از ایشان سعادتمندی دنیا و آخرت را به دنبال دارد»، افزود: ایشان همواره بر ولایت‌پذیری تاکید بسیاری داشت.

وی با بیان اینکه اخلاص شهید «همدانی» به وفور قابل شهود بود، گفت: این شهید والامقام همواره سعی بر این داشت تا کارهایش را برای خدا انجام دهد و هیچ گاه دنبال رنگ و لعاب‌های دنیوی و نام و نشانی که برخی به دنبال آن هستند نبود و تلاشش این بود که خلوص نیت داشته باشد.

سردار ابوحمزه به ساده زیستی شهید اشاره و تاکید کرد: با ارتباط 20ساله که با شهید «همدانی» داشتم ایشان را فردی واقعی به معنای کلمه و ساده زیست در تمام ابعاد یافتم.

* سردار «همدانی» همواره به دنبال شهادت بود

وی از مردم‌داری شهید «همدانی» به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی ایشان یاد کرد و ابراز داشت: ایشان با همه قشرها، تیپ‌ها و همه افراد ارتباط می‌گرفت و بدون پرداختن به جایگاه شخصیتی افراد سعی و تلاش در حل مشکلات و برآوردن خواسته‌های آنان داشت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در تبیین دیگر ابعاد شخصیتی شهید «همدانی» با اشاره به بصیرت و آگاهی ایشان تصریح کرد: در جریان فتنه 88 ایشان به عنوان یکی از فرماندهان و نیروهای محوری و با توجه به مأموریتی که در تهران بزرگ داشت روحیه بصیرت و بصیرت‌افزایی را به دیگران می‌داد و هم در وجود خود به معنای واقعی کلمه ایجاد می‌کرد و در تمام عرصه‌های زندگی هیچ‌گاه از بصیرت فاصله نگرفت.

وی با بیان اینکه سردار «همدانی» همواره به دنبال شهادت بود، بر روحیه شهدت طلبی ایشان تاکید و بیان کرد: این انسان خدایی در طول عمر با برکت خود به دنبال شهادت، ایثار و فداکاری بود و مزد خود را با این شهادتی که خداوند متعال برایش رقم زد دریافت کرد.

سردار ابوحمزه در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر ضرروت الگوسازی شهید «همدانی» در بین نسل جوان و نوجوان عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که برای نسل جوان و نوجوان در هر عصری مورد توجه بوده الگوسازی است.

وی با بیان اینکه به نسبت ارائه الگوهای حقیقی و واقعی به نسل جوان و نوجوان، آنها در مسیر شناخت هدف و مسیر موفق‌تر هستند، عنوان کرد: در غیر این صورت نتیجه عکس حادث می‌شود به طوری که با ارائه الگوهای کاذب، مجازی و غیر واقعی به طور قطع اثرات منفی قابل توجهی در نسل جوان و نوجوان به وجود می‌آید.

* باید به دور از کارهای کلیشه‌ای اقدام به ارائه الگو کرد

سردار ابوحمزه با تاکید اینکه بحث شهید و شهادت از موضوعاتی است که مجموعه دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌ها، مجموعه فعالان فرهنگی و مسئولین می‌توانند به عنوان یک الگوی تمام عیار معرفی کنند، اضافه کرد: شهید «همدانی» از نمونه‌های آن است.

وی در همین خصوص با عنوان اینکه شهید «حججی» با مجاهدت خود تحولی عظیم در کشور به وجود آورد، تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند ایشان برای همه قشرهای جامعه اتمام حجت کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در بحث الگوسازی بهترین الگوها برای نسل جوان و نوجوان شهدا هستند، افزود: زندگی نامه، وصیتنامه، سیره و منش، ویژگی‌های فردی، خانوادگی و مدیریتی بهترین الگوها هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید الگوسازی به شکل هوشمندانه و مدبرانه صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید با بهره‌گیری از هنر، ادبیات، شعر، فیلم، سریال و... اقدام به الگوسازی کرد و ویژگی‌های ممتازی که الگوها دارند و به نوعی سهل الوصول است برای نسل جوان و نوجوان چه درحال و چه در آینده معرفی شود.

سردار ابوحمزه با ابراز اینکه بهترین الگو بعد از انبیاء، اولیاء، امامان معصوم(ع)، امام راحل و مقام معظم رهبری شهدا هستند، یادآور شد: این الگوها بهترین اثرگذاری را دارند که در جامعه به دور از کارهای کلیشه‌ای و تکراری با شیوه هوشمندانه اقدام به ارائه الگو کرد.

وی با بیان اینکه باید افرادی با درایت، مدیریت و بصیرت، افرادی را به عنوان الگو در جامعه معرفی کنند، اضافه کرد: یکی از الگوهای موفق و مطلوبی که می‌توانند برای نسل جوان ونوجوان و سایر اقشار تاثیرگذار باشد، شهید «همدانی» است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات