رییس پلیس فتای شهرستان قروه بر لزوم حفظ امنیت در اشتراک گذاری آنلاین اطلاعات تاکید نمود
کد خبر: ۸۹۳۱۱۰۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رحیم فروزانی با تاکید بر لزوم حفظ امنیت در اشتراک گذاری آنلاین اطلاعات در فضای مجازی اظهار داشت: با ظهور سیستم‌ها و توسعه‌ی سرویس‌های جدید سیستم‌هایی برای به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی و گروهی به وجود امده است که شبکه‌های اجتماعی، سیستم‌های اشتراک گذاری عکس، ویدئو و سایر محتواها؛ دایره المعارف ها، سیستم‌های اشتراک گذاری فایل، تورنت ها، سرویس‌های جانمایی مثل گوگل ارت، ویکی مپیا و بسیاری دیگر از سرویس‌های اینترنتی از ان جمله می‌باشند.


وی افزود: این سرویس‌ها این امکان را به افراد می‌دهند که منابع مشترکی را با دیگران ایجاد نمایند که در صورت عدم رعایت مسائل و الزامات امنیتی و اصول محرمانگی در این اشتراک گذاری‌ها آسیب‌های جدی در حوزه‌های فردی اجتماعی و خانوادگی به وقوع خواهد پیوست.


وی خطاب به افراد فعال در حوزه فضای مجازی خاطر نشان کرد: عکس ها، ویدیو‌ها و سایر اطلاعات شخصی را تنها با کسانی به اشتراک بگذارید که درجه اعتماد بالایی به ان‌ها دارید.


فروزانی افزود: اطلاعات مکانی شما مورد علاقه سارقان است زمانی که از دستگاه‌های رایانه‌ای مجهز به GPS نظیر برخی از تلفن‌های همراه و تبلت‌ها استفاده می‌کنید و در مکانی خارج از محل کار یا محل زندگی مثلا در مسافرت هستید اطلاعات مکانی خود را در سیستم جانمایی مثل گوگل مپ یا گوگل ارت به اشتراک نگذارید در غیر اینصورت سارق یا سارقان به خالی بودن منزل و یا محل کار شما پی می‌برند.


رییس پلیس فتای قروه بیان داشت: سیستم‌های به اشتراک گذاری اطلاعات مکانی نظیر گوگل ارت و ویکی مپیا می‌توانند مورد استفاده سیستم‌های جاسوسی دشمن نیز قرار گیرند


وی ادامه داد: جانمایی اماکن حیاتی و حساس نظیر اماکن سیاسی و نظامی، خدماتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، اطلاعات مناسبی را برای دشمن فراهم می‌کند و فرد را بی انکه خود بخواهد به یک جاسوس خائن تبدیل می‌کند.


این مسئول نظامی تصریح کرد: برای تبه کارانی که از مهندسی اجتماعی برای مقاصد مجرمانه خود استفاده می‌کنند هیچ اطلاعاتی ارزشمند‌تر از اطلاعات دسته اولی که خود کاربران به اشتراک گذاشته اند نیست.


وی با اشاره به لزوم چک کردن فایل‌های دانلود شده افزود: بسیاری از فایل‌هایی که در سیستم‌های تورنت به اشتراک گذاشته می‌شوند به انواع ویروس ها، تروجان‌ها و سایر بدافزار‌ها آلوده اند که باید قبل از استفاده مورد بررسی قرار گیرند.


فروزانی در پایان با هشدار درخصوص انتشار تصاویر خانوادگی گفت: عکس‌ها و ویدئو‌های شخصی و خانوادگی را در سایت‌های به اشتراک گذاری منتشر نکنید، زیرا دراینصورت دیگر شما صاحب ان‌ها نیستید.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات