فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: مرزبانی استان به‌صورت 24 ساعته با تجهیزات روز مرزهای استان را پایش و کنترل می‌کند و آماده پاسخ دندان‌شکن به هرگونه ناامنی است
کد خبر: ۸۹۳۱۰۶۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ «یحیی الهی» در نشست خبری اظهار کرد: به دو صوت به دنبال مقوله مهم امنیت هستیم یکی ایجاد امنیت و دیگر احساس امینت است و رسانه‌ها در مقوله احساس امینت نقش بسیار مهمی بر عهده‌دارند.

وی بابیان اینکه رسانه‌ها به‌خوبی شایعات در مورد مرزها را تکذیب و احساس امینت در جامعه را حاکم کردند، افزود: مرزداری و نگهبانی در نقطه صفر مرز و آن‌هم در منطقه‌ای پر از آشوب و ناامنی کار بسیار سخت است اما نیروهای مرزبانی با اعتقاد و احساس دین بر خاک و وطن به وظیفه خود را انجام می‌دهند.

الهی با اشاره به اینکه در بحث قاچاق در استان مشکلی نداریم و به‌ندرت قاچاق صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مرزبانی استان به‌صورت 24 ساعته با تجهیزات روز دنیا مرزهای استان را پایش،کنترل و آماده پاسخ دندان‌شکن به هرگونه ناامنی است.

فرمانده مرزبانی استان ایلام با بیان اینکه درزمینهٔ تأمین امنیت زائران اربعین با دستگاه‌های نظامی و امنیتی کشور عراق ارتباط خوبی داریم، تصریح کرد: آمادگی کامل برای برقراری امنیت زائران اربعین در مرز مهران وجود دارد.

الهی با بیان اینکه امکانات  و زیرساخت‌های مهران جوابگوی حجم تردد زائران نیست،گفت: امنیت تجار که از مرز مهران صادرات واردات کالا انجام می‌دهند تأمین است و در این زمینه مشلی نداریم.

وی با تأکید بر اینکه بدون ویزا و گذرنامه به‌هیچ‌عنوان اجازه خروج غیرقانونی به زائران و مسافران داده نمی‌شود خاطرنشان کرد: در ایام اربعین با برنامه‌ریزی‌ها انجام‌شده مرزهای استان به‌شدت کنترل می‌شوند.

الهی بابیان اینکه مرزبانی نوک پیکان امنیت است، چرا اگر کوچک‌ترین خللی در مرز به وجود بیاید ناامنی به داخل کشور کشیده می‌شود، گفت: از مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس درخواست داریم درزمینهٔ رفاهیات برای جمعیت مرزبانی و خانواده‌های توجه جدی کنند.

وی اضافه کرد: دستگاه مرزبانی به جد پیگیر ارتقاء وضعیت معیشت و رفاه پرسنل خود است اما جمعیت مرزبانی نیازمند امکانات عمومی بیشتری هستند.

ارسال نظرات