معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، از اجرای طرح احسان حسینی همزمان با ماه محرم در این استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح ۱۷ میلیارد ریال به نیازمندان کمک شد.
کد خبر: ۸۹۳۱۰۱۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هیوا رحیمی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، گفت: طرح احسان حسینی به منظور بهره‌مندی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد، از فیوضات ماه محرم به ویژه در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) برگزار می‌شود.



وی با بیان اینکه در قالب این طرح نذورات اهدایی به همت خیرین و هیئت‌های عزاداری با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) بین نیازمندان توزیع می‌شود، عنوان کرد: سفره‌های اطعام و نذورات عزاداران حسینی در اکثر مساجد، حسینیه‌ها و منازل در ماه‌های محرم و صفر گسترانیده می‌شود.



معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، ادامه داد: سال گذشته و در راستای اجرای طرح احسان حسینی ۱۷ میلیارد و ۴۹۵ میلیون و ۷۲۴ هزار کمک نقدی و غیر نقدی برای نیازمندان جمع آوری شد که بیشترین کمک‌ها توسط مردم نوعدوست و خیر بیجار بود.



این مقام مسئول، بهره‌مندی خانواده‌های نیازمند از ظرفیت ماه محرم و ترویج سنت‌های حسنه الهی، اسلامی، احسان و نیکوکاری از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح احسان حسینی برشمرد و افزود: کمک به محرومین و مستمندان با حفظ عزت و کرامت انسانی جامعه هدف و فراهم سازی زمینه بهره‌مندی مددجویان از فیوضات این ماه نیز از دیگر اهداف اجرای طرح احسان حسینی است.



رحیمی، با بیان اینکه از ظرفیت مساجد، حسینیه ها، تکایا و هیئت‌های مذهبی در راستای اجرای طرح احسان حسینی بهره گرفته می‌شود، تاکید کرد: ادارات تابعه این نهاد، مراکز نیکوکاری و مساجد استان آماده دریافت نذورات و احسان مردم عزادار بین مددجویان و نیازمندان است.


وی، برپایی پایگاه‌های حامی یابی در استان همزمان با عاشورا و تاسوعای حسینی خبر داد و خاطر نشان کرد: کمک‌ها و نذورات مردمی جمع‌آوری شده بعد از ماه محرم و صفر در اسرع وقت بین نیازمندان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات