خبرهای داغ:
علیرضا شاه ویردی برادر شهید غلامرضا ویردی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برادرم در سال 1359 در سن هجده سالگی به خدمت سربازی اعزام شد و سه ماه آموزشی اش را در پادگان 06 بیرجند سپری کرد.
کد خبر: ۸۹۳۰۹۸۹
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ علیرضا شاه ویردی برادر شهید غلامرضا ویردی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برادرم در سال 1359 در سن هجده سالگی به خدمت سربازی اعزام شد و سه ماه آموزشی اش را در پادگان 06 بیرجند سپری کرد.

وی افزود: شهید، فرزند هفتم خانواده بود که در روستای قمیطه متولد شد، وی با وجود خانواده ی پر جمعیت بسیار به خواهر و برادر و به خصوص پدرو مادرمان احترام می گذاشت و اخبار و اتفاقاتی که در تهران می افتاد را از طریق رادیو دنبال می کرد و همیشه دغدغه ی کمک و یاری رساندن به رهبری را در دل داشت، و چند روزی هم که به مرخصی می آمد طاقت نداشت و دوست نداشت از جبهه های جنگ دور باشد.

برادر شهید در خاطره ای از آن دوران گفت: شهید وقتی به مرخصی آمد به ما گفت برای کمک به پدرمان در کشاورزی چند روزی مرخصی گرفته ام و آمده ام که بعدها ما متوجه شدیم چون پایش ترکش خورده بود و چند روزی را در بیمارستان اندیمشک بستری بوده به مرخصی فرستاده بودنش که با وجود پای زخمی که برای مداوا به مشهد میبردیمش یک شب که خبر انفجار دفتر حزب جمهوری را شنید صبح به جبهه های جنگ خودش را رساند.

 وی با بیان اینکه شهید ویردی، اولین شهید جلگه ی سنخواست بود گفت: در تاریخ 05/8/68 خبر شهادتش را از طریق بنیاد شهید بجنورد به ما رساندند و پیکرش را به بجنورد و از آنجا به امامزاده ی دربند و بعد از آن به زادگاهش روستای قمیطه تشییع کردند.

آقای شاه ویردی با اشاره به اینکه از نظر تجهیزاتی دشمن بعثی در طول هشت سال جنگ تحمیلی قابل مقایسه با جبهه رزمندگان اسلام نبود، گفت: توسل رزمندگان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و نقش اطاعت پذیری از ولایت، نقطه قوت جبهه حق بود.

وی افزود: شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با مقاومت و مدیریت و رهبری حضرت امام و هدف والایی که داشتند توانستند در مقابل دشمن ایستادگی کنند و غرور و اقتدار آنها را در هم شکنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها