به منظور افزایش بصیرت سیاسی بسیجیان؛ پایگاه شهید مروه از ناحیه روح الله یزد اقدام به برگزاری نشست روشنگری با موضوع محرم نمود.
کد خبر: ۸۹۳۰۸۷۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجه الاسلام متوسل در این نشست گفت:امام خمینی (ره) در پیامی به مناسبت قیام قم می‌نویسد: «ماهی که خون برشمشیر پیروز شد... ماهی که به نسل‌ها در طول‌ِ تاریخ راه پیروزی بر سر نیزه را آموخت، ماهی که‌شکست ابرقدرت‌ها را در مقابل کلمة حق به اثبات رساند. اکنون که ماه محرم، چون شمشیر الهی در دست سربازان اسلام و روحانیون معظم و خطبای محترم وشیعیان عالی‌مقام سیدالشهدا (ع) است باید حد اعلای استفاده از آن را بنمایند.
وی در ادامه افزود:پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام در سخنرانی محرم سال ۵۸ لزوم پایبندی به‌همان شعائر را یاد آور شده فرمودند: «همان سینه زنی‌ها، همان نوحه خوانی‌ها، همان رمز پیروزی است در سرتاسرکشور مجلس روضه باشد».
وی همچنین اذعان کرد:پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تحمیل جنگ به ایران تمامی دنیای کفر والحاد در مقابل این ملت مظلوم قرار گرفت، ولی در زمان دفاع مقدس نیز حضور حماسی‌عاشورا در روحیة مردم و رزمندگان و صبر و تحمل گرفتاری‌ها در زمان جنگ و بعد از آن‌نیز از دیدنی‌ها وشنیدنی‌ها است. مقاومت عدة محدودی در خرمشهر بایاد ونام‌امام‌حسین (ع) و عملیاتهای رزمندگان بانام و رمز یاحسین (ع)‌و عاشورا و کربلا-زیارت‌های عاشورای رزمندگان - بازوبند‌ها و پیشانی بند‌ها و نوشته‌های روی آن‌وحتی رنگ انتخابی آن، مقاومت خانواده شهدا وصبر وتحمل آنها، بردباری جانبازان‌بایاد امام حسین (ع) و اباالفضل العباس (ع) ومقاومت آزادگان در سخت‌ترین شرایط همه و همه‌نشانگر تأثیر عظیم این حماسه بزرگ در وجود شیعه است.
ارسال نظرات