فاطمه میرزایی گفت:رشد گردشگری توسط بسیج می تواند فرصت های شغلی جدیدی را در مناطق محروم ایجاد کند و جاذبه های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و اقتصادی مناطق محروم به سایرین منتقل شود.
کد خبر: ۸۹۳۰۸۶۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۵

فاطمه میرزایی یکی از فرماندهان بسیجی شهرستان سیب وسوران واقع در استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: با توجه به اینکه گردشگری بزرگترین و متنوع ترین صنعت دنیا به حساب می آید از اینرو توسعه صنعت گردشگری برای کشورمان می تواند از اهمیت ویزه ای برخوردار شود.

وی با بیان اینکه رشد گردشگری توسط بسیج می تواند فرصت های شغلی جدیدی را در مناطق محروم ایجاد کند افزود: باید عدالت اجتماعی شکل بگیرد و جاذبه های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و اقتصادی مناطق محروم به سایرین منتقل شود. از اینرو بسیج میتواند برنامه ریزی گردشگری را برای ایجاد فرصت های شغلی در شهرهایی همچون سیستان و بلوچستان داشته باشد.

این فرمانده بسیجی در ادامه افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای پتانسیلهای بسیار قوی برای ایجاد اشتغال و کسب درآمدهای ارزی و ریالی در پناه صنعت گردشگری است.

میرزایی خاطرنشان کرد: مسوولان با ایجاد توسعه زمینه های ورود گردشگران ، توسعه اقامتگاه ها، تاسیسات بین راهی و نیز ایجاد سایت های کاریابی و بانک اطلاعات سیاحتی و دفاتر کاریابی و اطلاع رسانی  اقتصادی را در استان سیستان و بلوچستان و سایر مناطق محروم را فراهم کنند.

وی در خاتمه افزود: برنامه ریزی گردشگری در مناطق محروم می تواند بستر مناسبی برای جذب و جلب گردشگران را فراهم سازد لذا توسعه انواع اشتغال مستقیم و غیر مستقیم را ایجاد می کند لذا گردشگری یکی از راه حل های مشکل بیکاری است و می تواند با ایجاد فرصت های شغلی در جهت پویایی اقتصاد در مناطق محروم موثر واقع شود.

ارسال نظرات