در راستای همگرایی روحانیون در مقابله با آسیب های اجتماعی؛

اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد شمالغرب در تبریز برگزار می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان از برگزاری منطقه‌ای علمای بلاد شمالغرب در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۰۸۴۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم با بیان این‌که برگزاری این اجلاسیه اتفاقی بسیار مبارک در راستای همگرایی روحانیان و فضلای برجسته آذربایجان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: امیدوارم با فعالیت و تلاش ارزشمند اعضای شوررای فرهنگ عمومی استان، این اجلاسیه در شأن نام تبریز و به صورت مطلوب برگزار شود.

وی با اعلام این‌که هزار روحانی برجسته در اجلاسیه علمای بلاد شمال غرب حضور خواهند داشت، گفت: هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمالغرب کشور در تاریخ ۲۶ و ۲۷ مهر ماه به میزبانی تبریز و در سالن همایش‌های مصلای اعظم امام خمینی(ره) با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی برگزار خواهد شد.

امام جمعه با انتقاد از این‌که متأسفانه مساجد متولی خاصی ندارند، اظهار داشت: سازمان اوقاف در خصوص هیأت امنا، سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص انجمن های اسلامی، سپاه در خصوص پایگاه های مقاومت و وزارت ارشاد در زمینه کانون های فرهنگی هنری مسؤولیت دارند، اما درد اصلی این است که مساجد متولی واحدی ندارد.

وی با اشاره به این‌که تعدد متولیان مساجد موجب شده اکنون در خصوص مساجد آمارهای دقیق و مستند نداشته باشیم، افزود: نیازمند برنامه ریزی درست و اصولی برای مساجد هستیم.

حجت الاسلام آل هاشم اظهارداشت: گاه شاهد اختلاف میان متولیان مساجد هستیم؛ که باید از سوی مرجعی رسیدگی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها