خبرهای داغ:
عضو قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) با بیان اینکه شهید «همدانی» همواره در راستای ارتقای فکری رزمندگان تلاش می کرد، گفت: سردار «همدانی» تا لحظه شهادت به امام(ره) اقتدا کرد و هیچ گاه از ولایت دور نبود.
کد خبر: ۸۹۳۰۸۰۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱

شهید «همدانی» هیچ‌گاه از ولایت دور نبودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی صدیق در حاشیه مراسم دومین سالگرد شهید «حاج حسین همدانی» در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات آیت الله جوادی آملی که حضرت امام(ره) در آتش همچون حضرت ابراهیم(ع) در آتش حرکت کرد، اظهار داشت: شهید «همدانی» از فرزندان شجاع و دلیر امام(ره) از قبل انقلاب بود و تا لحظه شهادت به امام(ره) اقتدا کرد و هیچ گاه از ولایت دور نبود.

وی با بیان اینکه سردار «همدانی» نیز  همچون امام(ره) همواره در آتش حرکت کرد، گفت: این شهید بزرگوار برخلاف برخی افراد که با احتیاط حرکت می‌کنند در طول هشت سال دفاع مقدس همواره در لبه نبرد حضور داشت و با وجود سمت فرماندهی در خط مقدم در کنار رزمندگان می‌جنگید.

عضو قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) با بیان اینکه شهید «همدانی» به طور مکرر در محاصره  دشمن افتاد اما لحظه‌ای ترس در وجودش نمایان نشد، تصریح کرد: ایشان چندین مرتبه با سلاح‌های سبک دشمن مجروح شد و با وجود عملیات‌های طاقت فرسا لحظه ای درنگ نکرد و همواره آماده مجاهدت بود.

وی به اخلاص شهید «همدانی» به عنوان ویژگی بارز ایشان اشاره و تاکید کرد:  لحظه‌ای شک و تردید و ترس در وجود این شهید والامقام مشخص نشد و همواره کار را برای رضای خدا به سرانجام می‌رساند.

سردار صدیق با بیان اینکه سردار «همدانی» در بدترین و سخت‌ترین بحران جهان اسلام در سوریه و عراق حضور داشت، اضافه کرد: ایشان در کشور سوریه که در آستانه سقوط بود حضور یافت و جبهه مقاومت مردمی و بسیج را تشکیل داد و با بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس و متکی به مردم سوریه  روز به روز موفقیت کسب کرد تا جایی که امروز شاهد پیروزی سوریه هستیم.

وی  از کمک به محرومین و قشر مستضعف به عنوان یکی دیگر از ویژگی شاخص شهید «همدانی» یاد کرد و گفت: ایشان همواره دلش برای مستضعفین می‌تپید و این روحیه را داشت که ضمن رزمنده و فرمانده بودن نگران قشر آسیب پذیر بود و هیچگاه اصل این موضوع باز شد که چرا موسسه عدل اسلامی را ایشان تشکیل دادند.

عضو قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) با اشاره به برگزاری جلسات موسسه عدل اسلامی در راستای کمک رسانی به محرومین تصریح کرد: در جلسات کاری همواره بر ترویج و گسترش عدل اسلامی تاکید می کرد.

وی اضافه کرد: شهید «همدانی» در پشت جبهه برای قشر مستضعف و ضعیف، مؤسسه خیریه‌ای را تشکیل داد و اجازه نداد حتی ریالی  از اعتبارات آن در جای دیگر هزینه شود.

سردار صدیق با بیان اینکه شهید «همدانی» همواره در راستای ارتقای فکری رزمندگان تلاش می کرد، یادآور شد: بسیاری از رزمندگان در زمان جنگ فرصت ادامه تحصیل نداشتند، که سردار «همدانی» برای آن چاره‌ای اندیشید و مجتمع رزمندگان را ایجاد کرد تا شرایط آن فراهم شود.

 وی به ساده زیستی شهید «همدانی» اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان امروزی دنبال تجمل‌گرایی هستند و  تهدید می‌کنند که کاری به زندگی خصوصی ما نداشته باشید و این به این دلیل است که  اگر زمانی به بیت المال دست زدند کسی اعتراضی نداشته باشد در صورتی که سردار «همدانی» اینچین نبود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات