خبرهای داغ:
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

منشاء مشکلات روحی مردم دغدغه‌های معیشتی است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: منشاء مشکلات روحی مردم دغدغه‌های معیشتی است بنابراین منشاء مشکلات روحی مردم را نباید برگزاری کم کنسرت تلقی کنیم.
کد خبر: ۸۹۳۰۷۳۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام شیخ جواد مجتهد شبستری بیان کرد: منشاء مشکلات روحی مردم دغدغه‌های معیشتی است بنابراین منشاء مشکلات روحی مردم را نباید برگزاری کم کنسرت تلقی کنیم.

وی افزود: علت اینکه گاهی در جامعه مطرح می‌شود که مردم شاد نیستند و افسردگی و مباحثی از این قبیل وجود دارد علت آن باید ریشه‌یابی شود و جای سوال است که آیا علت این موضوع همان طور که گاهی برخی از چهره‌ها شاخص استانی و شهری مطرح می‌کنند نبود کنسرت و برگزاری اندک آن است؟ یا اینکه مسئله چیز دیگری است؛ برای ریشه‌یابی این مسئله از خود مردم باید سوال شود علت اصلی نگرانی و غمگینی چیست؟

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر هم احیانا بعضی از مردم ناراحتی‌های روحی و نگرانی داشته باشند ناشی از مشکلات اقتصادی است چرا که فرد می‌بیند در خانواده جوان تحصیل کرده‌ای که با امید و آرزوهای بسیار را برای آینده به این نقطه رسانده ولی امروز بیکار و پریشان است و بستر مناسبی برای اشتغال وجود ندارد، خود به خود افسرده می‌شود؛ مسئولان باید به صورت کلان و عمیق به این ناراحتی‌ها نگاه کنند و به دنبال حل این مسائل، مشکلات اقتصادی و مالی باشند.

وی اظهار کرد: به هیچ وجه مخالف برگزاری کنسرت‌هایی توام با رعایت شئون اسلامی و دستورات دینی نیستیم اما باید احترام ماه محرم و ارزش‌های دینی و اسلامی نگه داشته شود.

شبستری اضافه کرد: به مسئله برگزاری کنسرت باید به عنوان مسئله فرعی توجه کرد که  با رعایت شرایط و مقتضیات زمانی باشد نه اینکه تمام مسائل و مشکلات کلان را با اهتمام به یک مسئله فرعی، نادیده گرفته شود.

وی تاکید کرد: ‌تازمانی که کنسرت‌ها به صورت مشروع با در نظرگرفتن مسائلی که در دین به آن تاکید شده برگزاری شود و مثل موسیقی‌های لهو و لعب نباشد هیچ وقت با برگزاری کنسرت‌ها مخالفت نداریم اما اینکه مسئله فرعی به عنوان مسئله اصلی مطرح شود غفلت و اشتباه از سوی مسئولان است.

کانال تلگرامی که توسط مسئول روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی یکی از نماینده‌های مردم در ارومیه مدیریت می شود، طی اقدامی قابل تامل مدیرکل و فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی را به دلیل آن چه که «نبود تحرکات نشاط آور» در «دروازه اروپا» آذربایجان غربی عنوان کرده در معرض انتقاد قرار داده است.

این در حالی است که عملکرد مدیرکل ارشاد استان در طول ماه‌های اخیر به دلیل کثرت برگزاری کنسرت و نبود پیوست فرهنگی مناسب برای برنامه‌ها مورد انتقاد جدی فعالین فرهنگی استان بوده است.

با توجه به در پیش بودن کنگره ملی 12 هزار شهید به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی و قرار گرفتن در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ضرورت دارد فضای معنوی در شهر ایجاد شود، بنابراین نباید به هیچ شخص و جریانی اجازه کوبیدن بر طبل ولنگاری فرهنگی اجازه داد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار