موضوع بکارگیری اشخاصی خاص در پست های خاص و خارج ازمجوز های اخذ شده ، اعتراضات زیادی را طی چند ماه گذشته در بوکان به دنبال داشت و همچنان این اعتراضات ادامه دارد.
کد خبر: ۸۹۳۰۷۳۱
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، موضوع بکارگیری اشخاصی خاص در پست های خاص و خارج ازمجوز های اخذ شده ، اعتراضات زیادی را طی چند ماه گذشته در بوکان به دنبال داشت و همچنان این اعتراضات  ادامه دارد.

بسیاری از رسانه ها بوکان بر حسب وظیفه خود جهت منعکس نمودن اعتراضات مردم اقدام به منتشر نمودن مطالبی در این خصوص نمودن که با وجود تدوین و انتشار منشور حقوق شهروندی توسط عالیترین مقام اجرایی کشور که در آن مسئولان را ملزم به پاسخگویی می نمایند مسئولان شهرستانی در این خصوص تنها سکوت اختیار نموده اند چرا که چندی از این مسئولان خود نقش بسزایی در راهیابی ژن های خوب به ادارات مورد نظر داشتند.

موضوع استخدامی در یکی از ارگانهای بوکان به نوعی سهم خواهی مبدل شده بود که سهم قشر مستضعف جامعه و کسایی که از ژن خوب بهره مند نبودند لگد مال شده بود که این موضوع خلاف چارچوب و اساس نظام مقدس جمهوری اسامی می باشد که بر همین اساس لازم است جهت یادآوری مسئولان بندهای از بخشنامه شورای عالی اداری به شماره ۱۱۲۷۱۲۸را به مسئولان شهرستانی متذکر شویم.

براساس بند های موجود در این بخشنامه مسئولان می بایست شفافیت لازم را در فرآیندهای اداری و تصمیمات و حق دسترسی به اطلاعات لازم را در اختیار عموم مردم قرار دهند پس چرا از نحوه بکارگیری نیروها هیچ اطلاعاتی در اختیار مردم قرار نمی گیرد؟

چرا هیچ لیستی در سایت ها و تابلو اعلانات از نیروهای بکارگیری شده وجود ندارد و شفافیت لازم در این خصوص صورت نمی گیرد؟

به استناد مواد مندرجه در بخشنامه حق مصون بودن از شروط اجحاف آمیز در توافق ها و معاملات و قراردادها ی اداری اشاره شده است، پس چرا ادارات مربوطه و مسئولان شهرستانی با وجود عقد قرارداد شرکت بعنوان کارگر تنظیف با نیروهای جذب شده ،بیشتر نیروهای بکارگرفته شده در پست های سازمانی و اداری می باشند که این موضوع نیز خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری می باشد.

در دیگر ماده های این بخشنامه حق رسیدگی به موقع و منصفانه به شکایات و اعتراضات از حقوق انکار ناپذیر بوده که مسئولان شهرستانی می بایست این موضوع را به جدیت پیگیری می نمودند و اطلاع رسانی های لازم را در این خصوص انجام می شد.

همچنین شخصی که در چاچوب قوانین و مقررات و بدون استفاده از الفاظ توهین آمیز از تصمیمات و اقدامات دستگاه اجرایی در سطح رسانه ها انتقاد کند نباید به دلیل انتقاد مورد تعقیب قضائی صورت گیرد و یا از الفاظ تهدید آمیز جهت جلوگیری ازانتقاد و پیگیری استفاده نماید.

در ادامه بندهای ذکر شده فراهم کردن زمینه قانونی بهره گیری شهروندان از فرصت های شغلی مناسب و حقوق و مزایای برابرو اجتناب از رویکردهای تبعیض آمیز، جناحی،سلیقه ای در فرآیند های جذب و گزینش اشاره شده است که متاسفانه در بکارگیری نیرو  دقیقا ازموسسات خصوصی ارائه دهنده خدمات،نهاد های صنفی،یا هر نوع مراکز و موسساتی که با اخذ مجوز از دستگاه های اجرایی به ارائه خدمت به مردم می پردازند بر رعایت آن نظارت کنند لذا عنوان نمودن بخش خصوصی نمی تواند مسئولان را از حیطه وظایفی که قانون بر عهده آنان گذاشته است خارج کند.

برهمین اساس از مسئولان ارشد شهرستانی و مسئول ستاد صیانت از حقوق شهروندی و همچنین روسای ادارات … خواهشمند است ضمن مطالعه دقیق بندهای ذکر شده پاسخ های در شان و جایگاه مردم منتشر نمایند و بیان فرمایند چرا ژن های خوب در بوکان بدون هیچ سختی و خارج از چهارچوب های سازمانی اکنون در ادارت مختلف مشخول به کار هستند؟!

ارسال نظرات