معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی یزد تاکید کرد:

لزوم رعایت شئونات اسلامی و منویات رهبر انقلاب در هیأت مذهبی

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی یزد گفت: سیاست کلی ما بر این است که در هیئات مذهبی شئونات اسلامی، اخلاقی و آن چیزی که منویات مقام معظم رهبری است، رعایت شود.
کد خبر: ۸۹۳۰۷۰۲
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی یزد اعلام کرد: حمایت هدایت و ساماندهی هیئات مذهبی بر اساس دستورات مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام علی کارگر افزود: سازمان تبلیغات اسلامی برای نظارت بر هیئات شورای هیئات مذهبی را تشکیل داده که برخاسته از خود هیات‌های مذهبی هستند و لذا هم سازمان تبلیغات اسلامی و هم شورای هیئات مذهبی هر بر فعالیت هیات‌های مذهبی نظارت دارند.

وی تاکید کرد: هیات‌های مذهبی شناسایی شده دارای پرونده و کد هستند و جلسات آموزشی و توجیهی برای گردانندگان آن در نظر گرفته شده است و اگر زمانی در هیاتی مساله‌ای بر خلاف اصول عقائد اسلام و نظام از لحاظ محتوای شعر و نوحه مشاهده شد دعوت شده و به آن‌ها تذکر داده می‌شود.

کارگر بیان داشت: هر سال قبل از ماه محرم کلاس‌های توجیهی برای شعرا برگزار می‌شود و تذکرات لازم با حضور امام جمعه استان و مسئولین ذکر می‌شود. همچنین علاوه بر جلسات آموزشی و تذکرات عمومی بعضاً تذکرات خصوصی نیز به برخی داده می‌شود.

وی ادامه داد سیاست کلی ما بر این است که در هیئات مذهبی شئونات اسلامی، اخلاقی و آن چیزی که منویات مقام معظم رهبری است، رعایت شود. در مورد مسائلی مثل برهنه شدن علاوه بر این که از سوی سازمان تبلیغات منع می‌شود در چنین اتفاقاتی به مسئول هیات نیز تذکر داده می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی یزد گفت: سازمان تبلیغات بنا بر وظیفه ذاتی خود فعالیت می‌کند، اما ضعف قوانین هم وجود دارد که امیدواریم در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده و تصمیمات نهایی شورا به مرحله اجرا در بیاید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار