خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان:

شهید «همدانی» بر دل‌های همه بسیجیان فرماندهی می‌کرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان با بیان اینکه شهید «همدانی» به آرزوی خود رسید، گفت: این شهید والامقام بر دل‌های همه بسیجیان فرماندهی می‌کرد.
کد خبر: ۸۹۳۰۶۷۵
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

شهید «همدانی» بر دل‌های همه بسیجیان فرماندهی می‌کردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر عارف امروز در مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان همدان در سالن انصار همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید «همدانی» اظهار داشت: در سال ۹۳ در روز گرامیداشت «شهید» که با میزبانی بنیاد شهید برگزار شد این شهید بزرگوار می گفت «شهدا دست ما را هم بگیرید که هیچ علاقه ای به ماندن در این دنیا ندارم».

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» به آرزوی خود رسید، گفت: ایشان نمونه و سمبل شهدا بود و این شهید والامقام بر دل‌های همه بسیجیان فرماندهی می‌کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان با بیان اینکه ما در دفاع مقدس هم انگیزه دینی و هم انگیزه وطنی داشتیم، ابراز داشت: انقلاب صنعتی در اروپا به وجود آمد و همین مساله باعث شد که انقلاب کبیر فرانسه به وجود بیاید.

وی گفت: هر چند این انقلاب مراحلی داشت اما به مرحله ای رسید که برخی از مفاهیم در آن خارج شد و از جمله مفاهیمی که در دوره قاجار و در انقلاب مشروطه وارد شد ناسیونالیسم، وطن گرایی و... بود و در مرحله دیگر وطن‌پرستی شایع شد و می‌خواستند به پیشرفت‌های اروپا برسند.

عارف با بیان اینکه در این دوره می‌بینیم که سید جمال منادی وحدت می شود، عنوان کرد: باید اتحاد اسلامی به وجود آید، نگرش سیدجمال اسدآبادی و در کنار آن اقبال لاهوری نیز مروج این فرهنگ بود و در کنار آنها اسلام وطنی مطرح شد.

وی با بیان اینکه در اسلام وطنی، مرز جغرافیایی مطرح نیست و معتقدند هرجا که اسلام هست مسلمان هم هست، گفت: بنابراین انقلاب اسلامی ما با آن نگرشی که داشت در مشروطه خواهان به منصه ظهور رسید و انگیزه‌ای که حاکم بود باعث پیشرفت شده است.

وی تصریح کرد: اگر ما امروز فارغ از اینکه درگیری نظامی نداریم در سوریه حضور پیدا می کنیم همین اسلام وطنی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان خاطرنشان کرد: خون شهیدانی امثال شهید «همدانی» امروز نتیجه بخش شده و تکفیری‌ها در حال نابودی هستند.

وی با بیان اینکه تا انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) معتقدیم که یک نظام جهانی به وجود بیاید که باید با رهبری‌های داهیانه مقام عظمای ولایت به آن مرحله برسیم، خطاب به حاضرین گفت: امید است وجود شما باعث ترویج این فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات