خبرهای داغ:
به منظور هماهنگی و تسهیل خدمات‌دهی به ایثارگران؛
مدیرکل و معاون تعاون بنیاد استان قزوین طی سفر یک روزه به تهران، با مدیران اشتغال، مددکاری، مسکن، پذیرش و امور اداری ایثارگران و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار کردند.
کد خبر: ۸۹۳۰۶۷۱
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل و محمدرضا علی‌اکبربیک معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین طی سفر یک روزه به تهران، با مدیران اشتغال، مددکاری، مسکن، پذیرش و امور اداری ایثارگران و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار کرد.
در این دیدارها هماهنگی و روند کار بررسی و پیگیری‌های استانی در راستای تسهیل خدمات به خانواده‌های شاهد و ایثارگر صورت گرفت.
در دیدارهای یاد شده، حقایق‌پور گفت: تقاضا داریم در آیین‌نامه، دستورالعمل‌ها و فرم‌های گزارش عملکرد به ویژه در حوزه‌ی معتمدین معین بازنگری‌های لازم صورت بگیرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: با تحقق این مهم کارکنان بنیاد می‌توانند با دقت بیشتری نسبت به مسایل کلی مددکاری ورود پیدا ‌کنند.
حقایق‌پور گفت: در حوزه مددکاری فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران متمرکز بر طرح سپاس، مشاوره و برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده و استفاده از ظرفیت‌های معتمدین معین است.
وی افزود: با توجه به اینکه در ایجاد شغل دولتی محدودیت جذب وجود دارد باید پرداخت وام‌های اشتغال و اختصاص اعتبارات مربوطه به آموزش‌های فنی و مهارتی افزایش یابد تا بتوانیم در راستای توانمندسازی جامعه ایثارگران موفق باشیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: یکی از مهمترین خدمات که ما در حوزه مسکن به جامعه ایثارگران ارایه می‌دهیم واگذاری زمین و پرداخت‌های وام‌های تبصره‌ای خرید یا ساخت مسکن است.
وی افزود: تقاضا داریم رایزنی‌های لازم را سازمان مرکزی با بانک‌های عامل و وزارت راه و شهرسازی نسبت به فراهم کردن دریافت زمین برای ایثارگران واجد شرایط و افزایش وام‌ها براساس مصوبه‌ی قانونی انجام دهد.
این مسوول گفت: پرداخت تسهیلات بیمه عمر و حوادث غیرمترقبه از جمله خدمات ماست که به جامعه ایثارگران ارایه می‌شود و باید در این راستا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.
حقایق‌پور افزود: یکی از خدمات ارایه شده به خانواده‌های شاهد و ایثارگر پرداخت کمک معیشت به ایثارگران کم بضاعت مالی، خواهران و نامادری‌های شهدا است که تقاضا داریم در این خصوص مساعدت‌ها افزایش یابد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در خصوص تشکیل پرونده ایثارگران نیز تقاضای تدوین آیین‌نامه مدون و دقیق کرد.
در پایان دیدارها نیز، مدیران اشتغال، مددکاری، مسکن، پذیرش و امور اداری ایثارگران و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران قول مساعدت و همکاری دادند.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها