خبرهای داغ:
کارشناس حقوقی نیروی انتظامی استان قزوین:

مردم به پلیس اعتماد دارند/ در امنیت همه دستگاه‌ها سهیم هستند

کارشناس حقوقی نیروی انتظامی استان قزوین گفت: آگاهی از قوانین اعتماد به پلیس و عملیاتی کردن توصیه‌های پلیس در زمینه‌های مختلف می‌تواند بسیاری از معضلات را کاهش دهد.
کد خبر: ۸۹۳۰۶۶۰
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

پلیس به عنوان نیروی مردمی و حاکمیتی توانسته است در جمهوری اسلامی ایران قابلیت‌های خوبی از خود نشان دهد و برای امنیت ملی و مبارزه با نا امنی و اشرار بیش از ۴۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب کند.
به مناسبت هفته نیروی انتظامی غرفه و نمایشگاهی با موضعات مختلف اجتماعی و اعتیاد در مسجدالنبی توسط نیروی انتظامی برگزار شد که مورد بازدید نمازگزاران قرار گرفت و خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین با کارشناس حقوقی نیروی انتظامی کاظم مهر آرا گپ و گفت: دوستانه‌ای با موضوعات مختلف انجام داده که از نظر می‌گذرد.
بسیج: وضعیت فرهنگی پلیس در حال حاضر چگونه است؟
پلیس توانسته ضمن آموزش‌های فرهنگی لازم آشنایی با قوانین درحوزه‌های مختلف که مورد نیاز ضابطین است در قالب کلاس‌های مختلف فرا گرفته و با نگاه تخصصی به مقوله امنیت توانسته رضایتمندی قابل توجهی را در میان مردم کسب کند و این طبق آمار هار‌های مستند ارایه می‌شود.
بسیج: فکر می‌کنید بیشترین دلیل اعمال مجرمانه مانند نزاع‌های دسته جمعی و فردی چیست؟
دلایل زیادی دارد، اما از همه مهمتر عدم آگاهی و اطلاع از قوانین بوده و در پاره‌ای از موارد هم می‌تواند بی اعتمادی باشد. اما هر اداره‌ای به اندازه خود در ایجاد امنیت و اخلال امنیت نقش دارد اگر همه ارگان‌ها بتوانند سهم خود را در امنیت به صورت واحد انجام دهند مشکلات امنیتی که منجر به حوادث ناگوار می‌شود کاسته خواهد شد.
بسیج:مردم چگونه می‌توانند در ایجاد امنیت پایدار با پلیس هماهنگ باشند؟
آگاهی از قوانین اعتماد به پلیس و عملیاتی کردن توصیه‌های پلیس در زمینه‌های مختلف می‌تواند بسیاری از معضلات را کاهش دهد. ازجمله این موارد در بحث سرقت از منازل و خودرو بوده که متاسفانه گا‌ها دیده می‌شود که به توصیه‌های پلیس اهمیت چندانی نداده و پس از حادثه تازه متوجه می‌شوند که حادثه در کمین همه است.
بسیج: در بحث بازدید از خودرو‌ها اختلاف نظر‌هایی وجود دارد که جز مکان خصوصی یا عمومی محسوب می‌شود توضیحی در این زمینه دارید؟
بله! آن قسمت‌هایی از خودرو که در دید عموم قرار دارد جزاماکن عمومی محسوب شده، اما برای بازدید از صندوق عقب خودرو‌ها نیاز به مجوز قضایی دارد زیرا قسمت‌هایی که در دید عموم قرار ندارد مانند صندوق عقب جز حریم خصوصی محسوب شده و برای ورود به آن نیازمند مجوز قضایی می‌باشد.
بسیج: در خصوص منازل آپارتمانی چه توصیه‌هایی دارید؟
در منازل آپارتمانی ایجاد امنیت یکی از شاخصه‌های اصلی برای ساکنین بوده به دلیل حجم بالای سکونت در یک مجتمع شناخت افراد نیاز است. بار‌ها مشاهده شده که افراد خطاکار با گرفتن خانه‌های مجردی در این واحد‌ها دست به کار‌های ضد امنیتی زده و در مواردی مشاهده گردیده که خانه‌های مجردی مکانی برای تیم‌های جعل اسناد و کار‌های خلاف دیگر شده که موارد زیادی را می‌توان ذکر کرد.
بسیج: در خصوص آگاهی مردم و اطلاع از قوانین بهترین ابزار رسانه است چقدرخواهان تعامل با رسانه‌ها هستید؟
رسانه‌ها به عنوان قدرتمند‌ترین ابزار روز دنیا کار‌های زیادی برای جوامع انجام داده و می‌توانند نقش سازنده‌ای در آگاهی بخشی جامعه داشته باشند. نیروی انتظامی رسانه‌ها را دوست و همیار خود می‌داند و همیشه کار‌های بزرگی را با کمک رسانه‌ها به خوبی انجام داده و در دنیای امروز فرهنگ سازی بدون داشتن رسانه قوی امکان پذیر نیست.
۱۰۰۲/ت ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها