علی‌اصغر یوسف‌نژاد در همایش روز ملی روستا که در روستای اسلام‌آباد شهرستان میاندورود برگزار شد با بیان اینکه روستا دارای مولفه‌های کشاورزی، صنعتی، اقتصادی و فرهنگی است، اظهار کرد: تقویت مولفه‌های روستایی سبب تقویت توسعه و رشد روستاها می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۰۵۸۳
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در همایش روز ملی روستا که در روستای اسلام‌آباد شهرستان میاندورود برگزار شد با بیان اینکه روستا دارای مولفه‌های کشاورزی، صنعتی، اقتصادی و فرهنگی است، اظهار کرد: تقویت مولفه‌های روستایی سبب تقویت توسعه و رشد روستاها می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌هایی که قرار است در روستاها انجام شود باید به گونه‌ای باشد که روستا به عنوان محور توسعه پایدار دارای اثرگذاری واقعی باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به روستاها از یکسال گذشته در مجلس به عنوان قانون درآمد و مقرر شد 5 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال روستاها اختصاص داده که برای تقویت روستاها در زمینه تولید و اشتغال هزینه شود.

این مسؤول بیان کرد: با توجه به اینکه فعالیت غالب اکثر روستاها کشاورزی است اگر به کشاورزی به عنوان اصل و اساس توجه نشود در سایر فعالیت‌های روستا موفق نخواهیم بود.

یوسف‌نژاد ادامه داد: آموزش کشاورزی به کشاورزان و تضمین خرید و  فروش محصولات کشاورزی از جمله مسایلی است که دست‌اندرکاران بخش کشاورزی باید به آن توجه کنند.

وی اظهار کرد: در خرید، انتقال و صادرات محصولات کشاورزی مشکلات جدی داریم و در برخی از محصولات که مازاد تولید داریم نتوانستیم نسبت به صادرات آن اقدام کنیم و ایجاد پایانه‌های صادراتی محصولات کشاورزی می‌تواند در کم کردن مشکلات مازاد تولید کمک‌کننده باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در برنامه ششم توسعه تمامی بانک‌ها موظف شدند 15 درصد تسهیلات خود را به بخش کشاورزی ارایه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها