رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برترین و موفق‌ترین افراد را باید برای حوزه قرآنی به‌کارگیری کرد، افزود: شهید حججی بین خود و خدای خود کاری کرد که تبدیل به شهید جهانی و سخنگوی شهدای جهان اسلام شد که اینها از تربیت‌شدگان مکتب قرآن کریم هستند.
کد خبر: ۸۹۳۰۵۶۲
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام علی محمدی در دومین همایش قرآن، عترت و نماز که با حضور کارشناسان فرهنگی و پرورشی ادارات‌کل آموزش و پرورش کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی شهید چمران این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری‌های جسمی، روحی و حتی بیماری مدیریتی جامعه را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه قرائت قرآن کریم باید همراه با معرفت باشد، افزود: متولیان قرآنی در درجه اول خود حامل پیام قرآنی باشند و با عمل به قرآن کریم آن را در جامعه ترویج دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه فراگیری قرآن کریم با چنین جلساتی در جامعه افزایش پیدا می‌کند و امیدواریم از اینگونه جلسات قرآنی به‌خوبی استفاده شود، تصریح کرد: تلاوت قرآن کریم صرفاً برای سرگرمی و هنر آن نیست بلکه باید برای فراگیر شدن آن در کل جهان تلاش کنیم.

محمدی با بیان اینکه هر کسی در حد توان خود برای ترویج قرآن کریم در جامعه تلاش کند، خاطرنشان کرد: باید به داشته‌های خود در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی توجه و از آنها بهره‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه برترین و موفق‌ترین افراد را باید برای حوزه قرآنی به‌کارگیری کرد، افزود: شهید حججی بین خود و خدای خود کاری کرد که تبدیل به شهید جهانی و سخنگوی شهدای جهان اسلام شد که اینها از تربیت‌شدگان مکتب قرآن کریم هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از وظایف اصلی همه مسؤولان کشور را ترویج فرهنگی قرآنی دانست و بیان کرد: باید تلاش شود تا بحث قرآن و عترت را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم.

محمدی با بیان اینکه گفتمان قرآنی باید به مطالبه عمومی تبدیل شود، گفت: آموزش و پرورش ظرفیت عظیمی در تربیت نیروهای قرآنی دارد که مسابقات زیر 18 سال دانش‌آموزی فرصت خوبی برای ایجاد نشاط قرآنی در مدارس و تربیت نخبگان قرآنی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها