بر اساس نتایج به دست آمده از یک مطالعه، روزانه ۲۳ کودک بر اثر شلیک گلوله در آمریکا می‌میرند و مرگ و میر در اثر شلیک گلوله سومین علت مرگ و میر کودکان یک تا ۱۷ ساله این کشور است.
کد خبر: ۸۹۳۰۵۰۶
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  تجزیه و تحلیل آخرین اطلاعات از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نشان داد که به طور متوسط، روزانه 23 کودک در سال 2015 بر اثر شلیک گلوله جان خود را از دست داده‌اند. 

براساس بررسی آمار و ارقام، مرگ و میر در اثر شلیک گلوله، سومین علت مرگ و میر کودکان یک تا 17 ساله در آمریکا است. 

براساس نتایج به دست آمده، 82 درصد از آمار مرگ و میر در اثر شلیک گلوله مربوط به پسران می‌شود و این در حالی است که احتمال مرگ کودکان سیاه‌پوست بر اثر شلیک گلوله در مقایسه با سفیدپوستان آمریکایی 10 برابر بیشتر است. 

طبق مطالعه منتشر شده، از سال 2012 تا 2014 به طور متوسط سالانه 1297 کودک به علت آسیب‌های ناشی از اسلحه در ایالات متحده کشته شده‌اند. 

این مطالعه همچنین نشان داد که ایالات متحده بیشترین میزان مرگ و میر کودکان در اثر شلیک گلوله را دارد. 

بررسی داده‌های سال‌های 2012 تا 2014 نشان می‌دهد که به طور متوسط، 59090 کودک در ایالات متحده در سال جاری برای آسیب ناشی از شلیک اسلحه در اورژانس بیمارستان بستری شده‌اند.

به گفته کارشناسان، هزینه مرگ و میر در اثر شلیک گلوله و همچنین بستری شدن در بیمارستان، سالیانه 700 میلیون دلار به دولت خسارت وارد می‌کند.

 

ارسال نظرات