خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید بر اینکه نام شهید «همدانی» همچون نگینی درخشان در جهان اسلام می‌درخشد، گفت: هر کسی به هر نحوی که ایشان را می‌شناسد باید در معرفی آن به جامعه تلاش کند چراکه به فرموده رهبر عزیز این سردار بزرگوار آن طور که باید شناخته نشده است.
کد خبر: ۸۹۳۰۴۷۶
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

شهید «همدانی» همچون نگینی در جهان اسلام می‌درخشد/ شهید «همدانی» آن طور که باید شناخته نشده استسرهنگ سیدرضا موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سرلشگر شهید «حاج حسین همدانی» با اشاره به ویژگی‌های شاخص ایشان اظهار داشت: این  مجاهد در راه خدا تنها به خاطر رضای خدا قدم برداشت و تمام سختی‌ها ومشکلات را با رضای خدا معامله کرد.

وی با اشاره به نجوای شهید «همدانی» در طلائیه و آرزوی شهادتی که داشتند، عنوان کرد: شهید «همدانی» در آرزوی ارتباط با دوستان و رفقای خود به واسطه شهادت بود بنابراین خدا به واسطه لبیک گویی سردار در طول عمرش، ندای او را لبیک و شهادت را به عنوان بالاترین مقام به ایشان هدیه کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه خداوند متعال مقام شهادت را به بهاء می‌دهد نه بهانه، گفت: شهید «همدانی» از تمام زندگی و موضوعات شخصی و امور دنیایی چشم بسته و با پا گذاشتن بر روی هوای نفس در مسیر صراط مستقیم حرکت و در نهایت شهادت را به عنوان مزد خدمت مجاهدانه خود دریافت کرد.

وی با اشاره به 40 سال مجاهدت شهید «همدانی» با عنوان اینکه ایشان  در قبل، حین و بعد از جنگ تحمیلی اثرگذار و منشأ خیر بود، تصریح کرد: این شهید بزرگوار به عنوان یک سرباز و گوش به فرمان ولایت، پشت سر ولایت حرکت و اقدام می‌کرد.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه تمامی دوران خدمت و مسئولیت سردار «همدانی» از دوران پر افتخار زندگی ایشان است، عنوان کرد: ایشان در هر جایگاهی که قرار داشت مایه خیر، برکت و آبادانی آن مجموعه بود.

* پیروزی‌های سوریه مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های سردار «همدانی»

وی به نقش‌آفرینی‌های شهید «همدانی» در خنثی کردن فتنه 88 اشاره و تاکید کرد: شهید «همدانی» در فتنه 88 زمانی که به عنوان فرمانده مأمور شد در  کمترین زمان و درگیری با مدیریت عالی غائله را به پایان رساند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید اینکه سردار «همدانی» به عنوان مستشار نظامی در سوریه در نقش فرمانده با تمام توان، درایت و سختکوشی مجاهدت کرد، گفت: با وجود نامهربانی‌هایی که در سوریه دید و عدم همکاری با ایشان در ابتدای کار، اما با اقدامات و تلاش‌های این شهید معز کار به جایی رسید که سوریه امروز همچون ایران مجموعه ای به عنوان بسیج  و مدافع مدنی دارد که تمام کار و اختیار را در دست گرفته و هرجا که عملیاتی انجام می دهند عملیات پیروزمندانه به پایان می رسد.

وی پیروزی و آزادی‌های ایجاد شده در سوریه را مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های سردار «همدانی» در سوریه دانست و بیان داشت: اگر ایشان پافشاری نمی‌کرد و از خود مجاهدت به خرج نمی‌داد آزادی‌هایی که در سوریه به وجود آمده حاصل نمی‌شد و سوریه سقوط می‌کرد.

موسوی با تاکید بر اینکه نام شهید «همدانی» همچون نگینی درخشان در جهان اسلام می‌درخشد، تصریح کرد: به هر گوشه‌ای از جهان اسلام  که حرفی است بخشی از آن به سردار «همدانی» برمی گردد.

* ضرورت معرفی شهید «همدانی» به عنوان الگو در جامعه

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» بر اصولی که در زمان جنگ معتقد بود پایبند ماند، اضافه کرد: ایشان زمانی که موضوع ولایت، ارزش‌های نظام و خط قرمزها به میان می‌آمد استوار و محکم ایستاد و همواره  خود را سرباز ولایت می‌دانست.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بر مردمی بودن شهید «همدانی» به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص ایشان اشاره و عنوان کرد: اخلاص از دیگر ویژگی‌های این مرد الهی بود که همواره در صحنه‌های زندگی ایشان موج می‌زد.

وی با تاکید اینکه سردار «همدانی» در زندگی فردی، اجتماعی، نظامی، اجتماعی و در محل کار شخصیت منحصر به فردی داشت، گفت: ایشان در هر مسئولیت و جایگاهی و هر بعدی که قرار گرفت یک فرد کامل است.

موسوی با بیان اینکه مردم داری، ولایت پذیری و سرباز خوب بودن و قدم گذاشتن در مسیر رضای الهی سردار «همدانی» نتیجه ای جزء شهادت ندارد، خاطرنشان کرد: مراسم تشییع و تدفین این شهید والامقام بسیار باشکوه بود به طوری که سابقه آن در کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به ضرورت معرفی شهید «همدانی» به عنوان الگو در جامعه یادآور شد: هر کسی به هر نحوی که ایشان را می‌شناسد باید در معرفی آن به جامعه تلاش کند چراکه به فرموده رهبر عزیز این سردار بزرگوار آن طور که باید شناخته نشده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات