مراسم شب خاطره و یادبود سرلشکر شهید ابراهیم خانی ازشهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران و رونمایی از کتاب زندگینامه داستانی این شهید با عنوان «دیدارهای ناتمام» توسط حوزه هنری البرز برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۰۴۵۳
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مراسم شب خاطره و یادبود سرلشکر شهید ابراهیم خانی ازشهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران و رونمایی از کتاب زندگینامه داستانی این شهید با عنوان «دیدارهای ناتمام» توسط حوزه هنری البرز برگزار شد.

یادبود سرلشکر شهید ابراهیم خانی برگزار شد

این مراسم روز پنج‌شنبه 13 مهرماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مسئولین استانی،‌ کشوری و لشکری در شهر کرج و به پاس رشادتهای سرلشکر شهید ابراهیم خانی که از شهدای شاخص ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس بود با همت دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری البرز و همکاری سازمان بسیج اصناف و بازاریان و کنگره شهدای استان در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی خدماتی میلاد کرج برگزار گردید.

در این مراسم با شکوه مسئولین لشکری و کشوری از جمله امیر یاسینی (مشاور فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران)٬ سردار مولایی (فرمانده سپاه استان البرز)، جناب سرهنگ بیات (جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز) سرهنگ دانشیار (مسئول کنگره شهدا و سرداران شهید استان البرز)، مهندس خیلدار (مدیرکل کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز)، مهندس کریمی (رئیس اتاق اصناف استان البرز) و جمعی از فرماندهان و امیران ارتش جمهوری اسلامی ایران، خانواده معزز شهدا، نوسیندگان و پژوهشگران و سایر مسئولین استانی حضور داشتند.

دکتر اسماعیل آجرلو (رئیس حوزه هنری البرز) در ابتدای برنامه ضمن خیر مقدم به همه میهمانان، تدوین کتاب زندگینامه داستانی سرلشکر شهید ابراهیم خانی را اولین تجربه این مرکز در خصوص ثبت و ضبط زندگینامه شهدای پرافتخار ارتش دانست و ابراز امیدواری کرد که این جریان ادامه دار باشد.

دکتر جلالوند استاد دانشگاه، آزاده و از همرزمان شهید با بیان خاطراتی عنوان کرد که باید علاوه بر توجه به شهدا، جانبازان و آزادگان، به خانواده های محترم این سه گروه هم توجه ویژه در بیان معارف دفاع مقدس نمود و در واقع خانواده های معظم این بزرگواران هستند که موجب تربیت شهدا، جانبازان و آزادگان گرامی شده اند.

در ادامه این مراسم باشکوه پس از شعرخوانی شاعر ارزشی جناب آقای وحید عظیم پور، سردار مولایی(فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز) بیان کرد با توجه به مشکلات عدیده ای که در ابتدای جنگ تحمیلی بود، معجزه وحدت اتفاق می افتد و برادران ارتش و سپاه در کنار یکدیگر قرار گرفتند و به واسطه این همدلی شکست حصر آبادان اتفاق افتاد و بعد از آن پیروزی های متعدد برای رزمندگان ما بوجود آمد.

 امیر یاسینی (مشاور فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران) نیز ضمن خوانش اشعاری در وصف شهدا و رزمندگان دفاع مقدس، همه شهدا و خدمتگزاران به میهن اسلامی را محترم خواند و بیان کرد در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفاظت از امنیت و تمامیت ارضی کشور تفاوتی میان برادران ارتش و سپاه ندارد بلکه همه سربازان این خاک مقدس هستیم.

در بخش دیگر این برنامه‌ ضمن بیان تشکر از مسئولین حوزه هنری البرز و سایر دست اندرکاران برگزای مراسم مذکور توسط آقای حسین خانی فرزند شهید ابراهیم خانی، از کتاب زندگینامه داستانی این شهید بزرگوار با عنوان «دیدارهای ناتمام» رونمایی گردید.

گفتنی است کتاب «دیدارهای ناتمام» با همت دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری و به قلم علی شهبازی و جواد حاجی‌پور توران‌پشتی تدوین و توسط انتشارات سوره مهر به انتشار رسیده است که در پایان برنامه نویسندگان این کتاب ارزشمند مورد تقدیر قرار گرفتند.

در پایان مراسم نیز ضمن ذکر مصائب حضرت اباعبدالله حسین(ع) همه میهمانان برنامه بر سر سفره اطعام اباعبدالله حاظر شدند.

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها