مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

هیئات مذهبی باید در راستای جریانات سیاسی و عبرتهای عاشورایی حرکت کند

به تعبیر مقام معظم رهبری حفظه الله ما هیات سکولار نداریم و هر کسی به حرکت عظیم حضرت سیدالشهداء علاقه‌مند و دلباخته است قطعا به جریان‌ها و پیامدهای سیاسی این حرکت عظیم هم علاقه‌مند است و عبرت‌های عاشورایی آن هم باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۳۰۴۳۶
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران با تسلیت بمناسبت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه شهدای نیروی انتظامی در هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی واحد اعزام اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران تلاش کردیم تمام مجالس عزاداری محرم با حضور مبلغ باشد و هیچ مسجد و محفلی در مازندران بدون مبلغ نباشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اعزام مبلغان در برخی مدارس استان افزود: در برخی از شهرستانهای مازندران با توجه به درخواست آموزش و پرورش شهرستان اعزام مبلغ به چند مدارس در شهرهای مازندران هم داشته‌ایم.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حال و هوای مازندران در ایام محرم تصریح کرد: برگزاری عزاداری‌های متمرکز در شهرستان‌های ساری و بابل، آمل، نور، قائم‌شهر، چالوس برخی شهرهای مازندران در این ایام و برگزاری نماز ظهر عاشورا و توجه به آن از مهم‌ترین برنامه‌های ایام عزاداری محرم  و این ایام بوده است.

این مسؤول با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمن درباره محرم و عزاداری‌های سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع ) تاکید کرد: نفوذ منطقه‌ای ایران اسلامی در منطقه و برخی پیروزهای اخیر جبهه مقاومت با تاسی از فرهنگ عاشورا و حماسه عظیم سبب شد جریان استکباری با هزینه‌های هنگفت در جهت تهی کردن این فرهنگ و آسیب وارد کردن به این جریان عظیم باشند و درصدد آسیب وارد کردن به ارکان اصلی عزاداری‌ها و هیأت‌های مذهبی برآمدند که قطعا موفق نخواهند شد.

شکریان‌امیری در ادامه به برنامه‌ریزی دشمن در سال‌های اخیر اشاره کرد و بیان کرد: دشمنان درصدد اختلاف و شکاف بین مرجعیت و مردم هستند و از این روش برای کم رنگ کردن اعتماد مردم به مرجعیت می‌خواهند بهره ببرند که قطعا هم با هوشیاری مراجع و امت بصیر ایران اسلامی موفق نخواهند بود .

وی به دیگر اقدام دشمنان یعنی شعار جدایی دین از سیاست در عزاداری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری حفظه الله ما هیات سکولار نداریم و هر کسی به حرکت عظیم حضرت سیدالشهداء علاقه‌مند و دلباخته است قطعا به جریان‌ها و پیامدهای سیاسی این حرکت عظیم هم علاقه‌مند است و عبرت‌های عاشورایی آن هم باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به اهداف شوم مروجان تشیع انگلیسی در کشور و برنامه‌ریزی آنان در جهت کم رنگ کردن سطح معارف قیام ابا عبدالله الحسین(ع) در عزاداری‌ها و محافل دینی اشاره کرد و تاکید کرد: مروجان شیعه لندنی و انگلیسی سعی در آسیب وارد کردن به دوگونه محتوایی و شکلی در عزاداری‌ها بودند که مهم‌ترین آن مخدوش کردن چهره اسلام و شیعه در جهان بود که باید در این زمینه هوشیار بود و برنامه‌ریزی متقابل انجام گیرد.

این مسؤول به برخی آسیب‌های شکلی، محتوایی و تحلیلی در عزاداری‌های سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و ادامه داد: ساماندهی و شناسایی هیأت مذهبی و کددار شدن همه این هیأت‌ها و برگزاری انتخابات کانون مداحان و شاعران آئینی و هیأت مذهبی در استان در راستای ساماندهی آن صورت گرفته است.

شکریان‌امیری به برگزاری مختلف دوره‌های آموزشی برای شورای هیأت مذهبی، کانون مداحان و شاعران آیینی مازندران و راه‌اندازی آموزشکده مداحی اشاره کرد و تاکید کرد: تهیه مقاتل معتبر و جمع‌آوری بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری مراسم آیینی و مداحی‌ها از مهم‌ترین اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران است و با توجه به حجم عظیم زائرین پیاده‌روی اربعین حسینی باید تسهیلات سفر تسهیل شود.

وی در پایان سخنان خود نسبت به افزایش برخی خدمات از جمله تهیه بلیط و... انتقاد و گله کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار