مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به همه پرسی در کردستان عراق گفت: رژیم صهیونیستی با ناامیدی از پیروزی تکفیری‌ها در سوریه وعراق از جدایی کردستان عراق حمایت می‌کند.
کد خبر: ۸۹۳۰۳۸۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

 به گزارش سازمان بسیج دانشجویی کشور خبرگزاری بسیج، احمد میر حسینی در خصوص همه پرسی کردستان عراق و تاثیرات آن بر منطقه، گفت: این همه‌پرسی به خواست حامیان تروریسم یعنی صهیونیسم شکل انجام گرفته است که از جمله پیامدهای آن خشنودی رژیم اسرائيل خواهد بود.

وی افزود: جدایی کردستان عراق به معنی تشکیل رژیم صهیونیسم دیگری در این منطقه از آسیا است و همان پیامدهای را بدنبال خواهد داشت که در هفت دهه‌ی گذشته با تشکیل اسرائیل در منطقه وارد آمده است.

این فعال دانشجویی بیان کرد: در ادامه آثار این جدایی ما می‌توانیم شاهد رشد بیشتر جریانات افراطی در منطقه باشیم که اکنون گریبان گیر آن هستیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: اقدامات مسعود بازرانی نشانه طمع‌ورزی‌های خود اوست چون برگزاری این همه‌پرسی در کردستان عراق خلاف قانون اساسی و خواست مردم عراق است.

میرحسینی با اشاره به وضعیت جعرافیایی کردستان عراق خاطرنشان کرد: این شهر چون راه رسمی با دریا و سایر کشورهایی که حامی همه‌پرسی آن بودند را ندارد و از طرفی اطرافش را کشورهایی چون ایران، سوریه و ترکیه گرفته اند که مخالف این همه‌پرسی بودند؛ بنابراین در آینده با مخاطرات و مشکلاتی مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از پیروزی تکفیری‌ها در سوریه وعراق ناامید شده است به این خاطر از جدایی کردستان عراق حمایت می‌کند و به دنبال این هستند که در منطقه بتوانند برای خود راهی درست کنند.

این فعال دانشجویی گفت: این جدایی از آنجا که بوی نژاد پرستی می‌دهد، احتمالا به تشکیل رژیم نژادپرست دیگری منجر خواهد شد که این امر باعث مخالفت اعراب دیگر مذاهب که ساکن در این منطقه هستند می‌شود.

ارسال نظرات