در بخشی از این بیانیه آمده است: ولله قسم که هرگز علم عدالت خواهی و روشنگری تا خون در رگ‌های فرزندان خمینی کبیر (ره) جریان دارد در برابر منادیان منافق آزادی بیان بر زمین نخواهد ماند.
کد خبر: ۸۹۳۰۳۸۰
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از آذربایجان شرقی، جنبش‌ها و تشکل‌های دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی در پی فشارهای نهادهای خارج از دانشگاه به این جنبش‌ها بیانیه‌ای را خطاب به امت شهیدپرور ایران اسلامی صادر کردند.

متن این بیانیه بشرح زیر است:

آن روز که ما ملت با همه  تمایز ها و تفاوت های فردی و فرهنگی خود حول محور اسلام ناب محمدی (ص) گرد هم آمده، با به زیر کشیدن طاغوت زمان، نمایندگان خود را برای تدوین قانون اساسی به مجلس خبرگان قانون اساسی فرستادیم و با تایید نظر آنها دولت جمهوری اسلامی ایران را در اصل سوم این قانون موظف کردیم آزادی های سیاسی و اجتماعی را در حد قانون تامین و تضمین نمایند و با استفاده صحیح از مطبوعات و رسانه ها آگاهی های عمومی را در همه زمینه ها تعالی بخشد، آن گاه که در اصل بیست و چهارم این قانون نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزاد شدند تا جایی که مخل مبانی اسلام و حقوق عمومی نباشند. قرار بر این شد دولت هایی مستقر شوند "کزبر الحدید" در برابر دشمنان و "رحماء بینهم" میان دوستان. اما افسوس آنان که ندای نشکستن قلم ها و نبستن دهان ها را سر می دادند آنان که دستگاه های نظارتی را برای "نگیر و نبند" می خواستند، آنان که یادمان نمیرود که میگفتند هیچ مدیر دولتی حق شکایت از رسانه ها را ندارد، ناشیانه و در عین حال ناباورانه چنان جایگاه نمایندگی عالی دولت را تا سطح مطامع سیاسی خود پایین کشیدند که عقده گشایی و لب به ناسزا گویی را بر دفاع منطقی از عملکرد خود ترجیح داده، در جلسه ای رسمی منتقدین خود را "میکروب" نامیدند. اینان پا را فراتر نهاده برای بستن دهان ها و شکستن قلم ها و بگیر و ببند راه انداختن راهی قوه قضائیه گردیدند تا که شاید از این رهگذر آزادی های مشروع عمومی را محدود ساخته و با ایجاد خوف در دل دانشجویان انقلابی فرزندان نسل چهارمی انقلاب اسلامی را به پستو های سیاست گریزی روانه سازند. خدایا تو شاهد باش این رهبر جانبازمان بود که گفت "خدا لعنت کند کسی را که نمیخواهد دانشجو سیاسی باشد".  ولله قسم که هرگز علم عدالت خواهی و روشنگری تا خون در رگ‌های فرزندان خمینی کبیر (ره) جریان دارد در برابر منادیان منافق آزادی بیان بر زمین نخواهد ماند.

جنبش دانشجویی استان آذربایجان شرقی با حفظ لحنی طبیبانه و مصلحانه  ضمن محکوم کردن هرگونه فشار بر جنبش دانشجویی و به قتلگه کشاندن روح عدالت خواهانه و آزادی طلبانه این جنبش  اعلام  می دارد عقلانیت سیاسی ایجاب می کند فرمانداری که با بحران آفرینی های بی جا و عدم پی روی از سیاست های اعتدالی دولت مستقر جمهوری اسلامی ایران مرتکب  هزینه آفرینی برای نظام می شود، هرچه سریعتر از جانب مقامات ذی صلاح عزل گردد تا در پی آن با پایان فشارهای سیاسی بر پیکره این جنبش فضایی گفتمانی و عقلایی به جای وحشت آفرینی حاکم گردد. در غیر این صورت ضمن پایبندی به قوانین مدون کشور، حق هرگونه اعتراض مدنی را برای خود و دانشجویان قربانی فشارهای خارج از دانشگاه محفوظ می دانیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه  آزاد اسلامی تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی

بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری هنر اسلامی تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری بناب

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سراسری تبریز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سراسری مراغه

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سراسری بناب

ارسال نظرات