خبرهای داغ:
معاون کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین با بیان اینکه سه موکب ویژه بانوان در ایام اربعین راه‌اندازی می‌شود، گفت: اربعین فرصتی ارزشمند برای شیفتگان اهل بیت (ع) برای کسب معارف قرآنی است.
کد خبر: ۸۹۳۰۳۴۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،  لاله افتخاری در کارگروه فعالیت‌های قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین با اشاره به اینکه سه موکب ویژه بانوان در ایام اربعین راه‌اندازی می‌شود، گفت: دو موکب در کربلای معلی و یک موکب در نجف اشرف ویژه بانوان در ایام اربعین حسینی دایر خواهد شد.

وی با بیان اینکه از برکت انقلاب اسلامی، جامعه قرآنی فعالیتهای ارزشمندی را در بین بانوان انجام می‌دهد، تصریح کرد: زمانی که سرمبارک امام حسین (ع) بر روی نیزه قرآن می‌خواند، حیف است که ما از فرصت اربعین حسینی برای نشر و ترویج معارف قرآن استفاده نکنیم.

معاون کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین با اشاره به اینکه اربعین فرصتی ارزشمند برای شیفتگان اهل بیت(ع) است تا از این فضا برای فعالیتهای قرآنی و کسب معارف قرآنی هم استفاده کنند، خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایام اربعین از بخشی از ظرفیت اساتید قرآنی کشور استفاده شد و در این کارگروه هم از فعالان و داوران قرآنی برای تبادل نظر و هم فکری استفاده می‌کنیم.

افتخاری افزود: این جلسه، جمع بندی دیدگاههای فعالان قرآنی و فرهنگی است که نکات خوبی را در این نشست تاثیرگذار متذکر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تجربه سال گذشته نشان داد که فعالیت تیمی در ایام اربعین در بحث قرآنی و فرهنگی تاثیر گذار است، گفت: گروههایی متشکل از قاری قرآن، حافظ و مبتهل به سفر معنوی اربعین  اعزام خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود که دو یا سه گروه  اعزام شوند.

معاون کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین توضیح داد: محور برنامه در راهپیمایی اربعین سال گذشته محافل قرآنی و جمع خوانی قرآنی بود اما امسال قصد داریم برای آموزش حفظ قرآن کریم هم اقداماتی را انجام دهیم.

گفتنی است در کارگروه فعالیتهای قرآنی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین که معصومه فرزانه، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف حضور داشت، حاضران در جلسه بر ساماندهی مناسب فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی بانوان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی تاکید کردند.

 

ارسال نظرات