خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه سردار «همدانی» در طول خدمت و مجاهدت پر افتخار خود همواره به دنبال ادای تکلیف بود، گفت: سردار «همدانی» همواره به عنوان یک سرباز در خدمت انقلاب و نظام بود.
کد خبر: ۸۹۳۰۲۸۶
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴

شهید «همدانی» همواره یک سرباز در خدمت انقلاب و نظام بودسردار مهدی فرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درهمدان با گرامیداشت فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار شهید «حاج حسین همدانی» با بیان اینکه وجود پر خیر ایشان همچنان  در جامعه احساس می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر این، در شرایطی به دلیل وجود خلأهایی، عدم حضور این سردار رشید اسلام بسیار محسوس است.

وی در تبیین ابعاد شخصیتی شهید «همدانی» با بیان اینکه ایشان انسانی مخلص بود و تمام کارها را با صداقت و اخلاص انجام می‌داد، گفت: با وجود اینکه شهید «همدانی» مسئولیت مستقیمی در استان همدان نداشت اما به واسطه دلسوزی و مردم‌داری که داشت جای خالی ایشان در استان کاملاً مشهود است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان مهم‌ترین ویژگی شخصیتی سردار «همدانی» را مردمی بودن ایشان دانست و عنوان کرد: ایشان با مردمی بودن خود در صدد کسب محبوبیت و یا مطرح شدن نبود بلکه تمام فعالیت‌ها و اقداماتش در کمال گم‌نامی و بدون مطرح شدن در بین مردم بود.

وی با بیان اینکه تمام هم و غم شهید «همدانی» جذب افراد به انقلاب و همسویی آنان بود، اضافه کرد: این شهید بزرگوار همواره کارهای خود را خالصانه انجام داد و هیچ گاه به نام خود تمام نمی‌کرد بلکه در تمام ماموریت‌ها و اقدامات و کارهای بزرگ بدون آنکه نام و نشانی از خود برده باشد آن را به اسم دیگران تمام می‌کرد.

سردار فرجی با اشاره به اینکه سردار «همدانی» در طول خدمت و مجاهدت پر افتخار خود همواره به دنبال ادای تکلیف بود، گفت: سردار «همدانی» همواره به عنوان یک سرباز در خدمت انقلاب و نظام بود.

* سردار«همدانی» در طول دفاع مقدس دانشگاهی ایجاد کرده بود

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» از همان روزهای آغازین جنگ مسئولیت بر عهده داشت به نقش ایشان در دفاع مقدس پرداخت وعنوان کرد: به لحاظ روحیه و شخصیتی که ایشان داشت در کردستان حضور یافت و قبل از جنگ در سر پل ذهاب که رژیم بعثی مشکلاتی را ایجاد کرده بود با شناخت موضوع جزء افرادی بود که در این مکان حضور یافت و نقش به‌سزایی ایفا کرد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: شهید «همدانی» فرمانده و موسس اولین یگان ویژه استان همدان و از موسسین لشکر27 و قدس گیلان است.

وی با اشاره به ابعاد مدیریتی، فرماندهی و فرهنگی شهید «همدانی» با بیان اینکه ایشان در بعد نظامی همه تن حریف بود، گفت: این شهید والامقام در جنگ در بعد فرهنگی یک سر و گردن از دیگران بالاتر و همواره معتقد بود هجمه نیرویی که وارد جبهه‌ها می‌شوند باید از نظر فرهنگی طوری تربیت شوند که وقتی به عقبه بر می‌گردند، بتوانند در جامعه اثرگذار باشند.

سردار فرجی اضافه کرد: جذبه سردار «همدانی» در جبهه‌های جنگ به قدری بود که دوستانی که وارد جبهه‌های جنگ می‌شدند به واسطه برخورد و رفتار ایشان در جبهه ماندگار می‌شدند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به جنگ هشت ساله تنها از دید نظامی نگریست، گفت: سردار«همدانی» در طول دفاع مقدس دانشگاهی ایجاد کرده بود که در آن دانشجویان، هم استاد بودند و هم دانشجو، که  به خوبی ساخته و پرداخته شدند و اثرات آن در حال حاضر قابل شهود است به طوری که فرماندهانی که هم اکنون مسئولیت دارند شاگرد همین دانشگاه بودند که  راه شهید «همدانی» را ادامه و سیره و روش آن را اجرا می‌کنند.

* شهید «همدانی» نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی سوریه داشت

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان سرلشکر باقری که اگر درایت شهید «همدانی» نبود سوریه سقوط می کرد به نقش ایشان در پیروزی سوریه پرداخت و تاکید کرد: وقتی  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان بالاترین مقام نظامی یک کشور در مراسم دومین سالگرد شهید «همدانی» در بین هزاران  نفر این چنین به همگان اظهار می‌کند؛ درستی این مطلب ثابت می شود که شهید «همدانی» نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی سوریه داشت.

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» با درس گرفتن از امام(ره)، «دفاع الوطنی» را در سوریه  تشکیل و سازماندهی کرد، گفت: سردار «همدانی» با نفوذ کلامی و قدرت فرماندهی با برگزاری جلسات با مقامات سوریه که خود را باخته بودند با تبیین جنگ هشت ساله دفاع مقدس از آن به عنوان الگو استفاده و اقدام به تشکیل بسیج جبهه مقاومت در سوریه کرد.

سردار فرجی تاکید کرد: شهید «همدانی» به عنوان بنیانگذار بسیج جبهه مقاومت در سوریه در ابتدا با 50 و 60 نفر کار را شروع کرد و در روز شهادتش تعداد نیروی دفاع وطنی در سوریه به 145 هزار نفر رسید.

وی تصریح کرد: امروز با افکار و ایده شهید «همدانی» و تشکیل لشکر «دفاع الوطنی»، «فاطمیون» و «حیدریون» شاهد موفقیت جبهه مقاومت هستیم.

* شهید «همدانی» دغدغه‌مند هجمه‌ها و موضوعات فرهنگی بود

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه به لزوم معرفی شهید  به عنوان الگو در جامعه  پرداخت و تاکید داشت: شهید «همدانی» در موضوعات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی همچون برخی مسئولین  تنها به برگزاری جلسات و بیان سخنرانی  اکتفا نمی‌کرد بلکه آستین‌ها را بالا زده و به صورت میدانی حضور می‌یافت و سعی در حل مشکلات داشت.

وی با بیان اینکه سردار «همدانی» در حل مشکلات و مبارزه با بدحجاجی هیچ‌گاه اعتقادی به برخورد فیزیکی نداشت، یادآور شد: ایشان معتقد بود که کار فرهنگی را باید از مهدکودک‌ها تا سطح دانشگاه شروع کرد.

سردار فرجی با عنوان اینکه شهید «همدانی» همواره از هجمه‌ها و موضوعات فرهنگی به عنوان خطر بزرگ برای انقلاب و نظام دغدغه‌مند بود، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار هموراه عنوان می کرد که «ما از داعش  و استکبار نمی ترسیم، ترس ما از این موضوعات است که دشمن بیاید و از داخل سرمایه‌های ما و آن چیزی که به آن اعتقاد داریم کم کم سست و توخالی کند» که متأسفانه امروز برخی‌ها به این موضوعات توجهی نمی‌کنند.

وی ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور گسترده در مراسم دومین سالگرد شهید «همدانی» اضافه کرد: امیدواریم با حضور در این مراسم بتوانیم حداقل گوشه‌ای از زحماتی که شهید «همدانی» کشیده جبران کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات