خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تأکید کرد

لزوم تبیین بعد مدیریتی شهید «همدانی» برای نسل جوان/مدیریت انقلابی در زندگی سردار«همدانی» موج می‌زند

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تبیین بعد مدیریتی شهید «همدانی» برای نسل جوان را از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروز دانست و گفت: آن چیزی که امروز نظام جمهوری اسلامی ما به آن نیاز دارد تبیین تلاش و حرکت‌های مجدانه و ایثارگری‌های شهید «همدانی» است.
کد خبر: ۸۹۳۰۲۷۸
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸

لزوم تبیین بعد مدیریتی شهید «همدانی» برای نسل جوان/مدیریت انقلابی در زندگی سردار«همدانی» موج می‌زندسردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت یاد و خاطره و تسلیت فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار شهید «حاج حسین همدانی» در تبیین ابعاد شخصیتی ایشان اظهار داشت: قافله سالار شهدای کربلا هم در مسائل نظامی و هم در مسائل سیاسی، اعتقادی و مردمی  فردی منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه هر بعد شخصیتی شهید «همدانی» یک بار معنایی بزرگی دارد، گفت: از شاخصه‌های ممتاز شهید «همدانی» مردمی بودن ایشان بود، به طوری که ارتباط  بسیار نزدیک و عمیقی با مردم و نیروهای تحت امر داشت که در تمام صحنه‌های زندگی ایشان قابل شهود است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به ساده‌زیستی و بی آلایش بودن شهید «همدانی» به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های بارز ایشان اشاره و بیان کرد: برخی از افراد اگر به خط و منزلت شهید «همدانی» برسند، تشریفاتی برای خود ایجاد می کنند در صورتی که این شهید بزرگوار به‌ تنهایی ماموریت‌هایی را انجام و خود را از زرق و برق دنیا کنار می‌کشید.

وی با اشاره به رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهید «همدانی» با بیان اینکه بیشترین حضور و مجاهدت ایشان در دفاع مقدس بود و عنوان کرد: این شهید معز بنیانگذار سپاه همدان و لشکر 32 انصارالحسین(ع) بود که در طول مدتی که فرماندهی این لشکر را بر عهده داشت عملیات‌های بزرگی را در دفاع مقدس به سرانجام رساند.

* شهید «همدانی» کوچک‌ترین انحرافی از زاویه سربازی برای ولایت نداشت

سردار مجیدی با بیان اینکه به اقتضای شرایط سردار «همدانی» در استان‌های دیگر نقش‌آفرینی کرد و مسئولیت‌های سنگینی بر عهده داشت، اضافه کرد: ایشان در نیروی زمینی سپاه به عنوان هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه، سپس فرماندهی لشکر محمد رسول الله(ص) و در نهایت در ماموریت مستشاری به عنوان یکی از فرماندهان اصلی در سوریه با قبول مسئولیت انجام وظیفه کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهید «همدانی» در مسائل فرهنگی تاثیرگذار بود، تصریح کرد: بلافاصله پس از جنگ بحث تاریخ‌نگاری را پیگیری  کرد که باید خاطرات دفاع مقدس ضبط و ثبت شود و با جلسات و برنامه ریزی لازم سازمانی را برای تحقق این امر ایجاد کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه بنیان کار باغ موزه دفاع مقدس همدان را شهید «همدانی» شروع کرد، با اشاره به دیگر اقدامات اثرگذار ایشان عنوان کرد: علاوه بر پیگیری کنگره شهدا، ایشان بنیانگذار هیئت ثارالله(ع) همدان است که در طول 36 سال پس از تشکیل آن همواره در ایام محرم و صفر در مراسمات این هیئت حضوری فعال داشت.

وی با اشاره به اثرگذاری شهید «همدانی» در مسائل سیاسی  اظهار کرد: تاریخ 40 ساله شهید «همدانی» در عرصه‌های سیاسی نشان از این موضوع دارد که ایشان یک صراط مستقیمی برای خود تعریف کرده و کوچک‌ترین انحرافی را  از زاویه سربازی برای ولایت نداشت و با بصیرت و آگاهی بالا توانست مسیر را طی کند.

* شهید «همدانی» در رفع مشکلات جامعه حرکت میدانی داشت

سردار مجیدی با بیان اینکه شهید «همدانی» در غائله فتنه 88 و رفع آشوب نقش بسزایی ایفا کرد، گفت: در فتنه 88 که ایشان در تهران فرماندهی را برعهده داشت به زیبایی اداره و مدیریت کرد تا اینکه غائله کم کم کاهش و در نهایت منجر به حماسه عظیم 9 دی شد.

وی با  اشاره به دیگر اقدامات فرهنگی شهید «همدانی» با بیان اینکه ایشان در سوریه کتاب‌های دفاع مقدس را به زبان عربی منتشر و در اختیار رزمندگان قرار داد، تاکید کرد:  این شهید بزرگوار ساماندهی نیروهای مردمی سوریه را تحت عنوان نیروهای «دفاع الوطنی» برعهده داشت که امروز در منطقه و در پیروزی‌های اخیر سوریه اثرگذار بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تبیین بعد مدیریتی شهید «همدانی» برای نسل جوان را از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروز دانست و یادآور شد: آن چیزی که امروز نظام جمهوری اسلامی ما به آن نیاز دارد تبیین تلاش و حرکت‌های مجدانه  و ایثارگری‌های شهید «همدانی» است چراکه به فرموده امام خامنه ای(مد ظله العالی) امروز یک حرکت و مدیریت انقلابی برای حل مشکلات جامعه نیاز داریم که این در زندگی و سیره سردار «همدانی» موج می‌زند.

وی با بیان اینکه سردار شهید «همدانی» در رفع مشکلات جامعه حرکت میدانی داشت، خاطرنشان کرد: باید مدیریت و روحیه شهید «همدانی» برای مدیران، مسئولین و جوانان کشور به عنوان الگو مورد توجه قرار گیرد.

سردار مجیدی  با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار «همدانی» در روز یکشنبه 16 مهرماه در حسینیه امام(ره) همدان ضمن دعوت از مسئولین و مردم دارالمومنین برای حضور در مراسم عنوان کرد: امیداریم همچون مراسم تشییع و تدفین شاهد حضور پرشور و گسترده مردم در این مراسم باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات