معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی:
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: نرخ باسوادی استان مرکزی بر اساس سرشماری سال 90 حدود 93.99 درصد بود که این رقم سال گذشته افزایش 2.6 درصدی داشته است.
کد خبر: ۸۹۳۰۲۵۳
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹

حسین میرزایی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با بیان اینکه استان مرکزی در حوزه تحقق برنامه‌های سوادآموزی امسال تاکنون توانسته رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص دهد، گفت: نرخ باسوادی استان بر اساس سرشماری سال 90 حدود 93.99 درصد بود که این رقم سال گذشته افزایش 2.6 درصدی داشته است.

وی افزود: باتوجه به این آمار استان مرکزی رتبه هشتم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. سهمیه سوادآموزی استان امسال 2 هزار و 800 نفر است که یک‌هزار و 300 نفر در دوره سوادآموزی، 500 نفر در دوره انتقال، 500 نفر در دوره تحکیم و 400 نفر اتباع خارجی است.

 معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: حدود 50 درصد این افراد تاکنون تحت پوشش سوادآموزی استان قرار گرفته‌اند و براساس پیش‌بینی‌ها تا پایان آذرماه بقیه این افراد نیز تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

میرزایی با اشاره به اقدامات ترغیبی برای افراد ادامه داد: به افرادی که موفق به گذراندن دوره سوادآموزی می شوند یک هزار و 440 ریال به عنوان پاداش، به فرهنگیان همکار به ازای تشکیل یک کلاس 7 نفره معادل 400 ساعت حق التدریس و به آموزش دهندگان نیز به ازای هر نفر حدود 7 میلیون و 600 هزار ریال پرداخت می شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: امسال آموزش و پرورش استان با تشدید فعالیت‌ها در حوزه مسدود کردن مبادی بی سوادی، پوشش صد در صدی تحصیل دانش آموزان در پایه ابتدایی و شناسایی والدین بی سواد و بهره گیری از دهیاران برای شناسایی افراد کم سواد و بی سواد در رستاها محو و نابودی بی سوادی را در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات