«روزی که دیر نمی‌شود» مجموعه داستان کوتاه از نویسندگان جوان است که توسط حسین فتاحی گردآوری و به تازگی توسط سوره مهر منتشر شده است.
کد خبر: ۸۹۳۰۱۳۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، فتاحی در دیباچه کتاب اینگونه نوشته است: الغرض، نوشته‌های پیش روی شما در این کتاب، سیاه مشق‌هایی است از جمعی دوستان جوان هنرمند که شیفته رسیدن به این زبان برتر بودند، به کلاس‌های آموزش قصه‌نویسی حوزه هنری آمدند، تجربه اندوختند و تجربه‌هایشان را به کار انداختند و...
 
فتاحی درباره گردآوری این مجموعه داستان ها گفت: ملاک انتخاب این هنرجویان که در کلاس‌های آموزش داستان‌نویسی بنده مشغول به فراگیری بودند،داستان‌های استانداردی است که از لحاظ فنی در حد قابل قبولی باشد؛ در عین حال از جذابیت و نوآوری برخوردارباشد،
 
وی ادامه داد: همچنین داستان‌ها از لحاظ مضمون محتوایی برای خواننده طوری باشد که آنرا بخواند و در ذهنش باقی بماند. در اصل با یک سری اغماض این داستان‌ها انتخاب شده است، هدف حوزه هنری هم به نوعی تشویق نویسندگان جوان بوده است.  
 
 این پژوهشگر و مدرس داستان‌نویسی درباره کلاس‌های آموز داستان‌نویسی اظهار داشت: اگر کلاس طوری باشد که استاد تلاش کند به سلیقه خود عمل کند کار اشتباهی است، در واقع می‌تواند عناصر داستان را به هنرجو بگوید همچنین می‌تواند به نوقلمان جوان تاکید کند که با سلیقه خودتون مضامین مورد علاقه را بنویسی ولی با این تکنیک ها. استاد در واقع باید فقط تکنیک را گوشرد کند که البته سعی خود من در کلاس ها این نبوده که هنرجو مطابق سلیقه من بنویسید، حتی سعی کردم دانشجویان را با یک معیار خاص نقد نکنم.

ارسال نظرات