مرکز آموزش‌های رسانه‌ای خبرگزاری آنا در راستای رسالت خود در ارتقاء توانمندی‌ها و مهارت‌های فعالان خبری و رسانه‌ای، نسبت به برگزاری دوره آموزشی تخصصی با موضوعات خبرنگاری و رسانه اقدام کرده است.
کد خبر: ۸۹۳۰۱۲۷
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، مرکز آموزش‌های رسانه‌ای خبرگزاری آنا در راستای رسالت خود در ارتقاء توانمندی‌ها و مهارت‌های فعالان خبری و رسانه‌ای، نسبت به برگزاری دوره آموزشی تخصصی با موضوعات خبرنگاری و رسانه اقدام کرده است. این دوره‌ها در چهار حوزه خبری شامل خبرنگاری، خبرنگاری علم و فناوری، خبرنگاری اجتماعی، خبرنگاری تحقیقی و یک حوزه رسانه‌ای شامل دوره آموزش مقدماتی سواد مجازی برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش رویکرد برگزاری این دوره‌ها به ویژه در حوزه‌های خبری، برگزاری دوره‌های میان‌رشته‌ای تخصصی بوده و تلاش خواهد شد تا در هر عنوان مسائل اصلی و اساسی و نسبت آن با عرصه خبری در هر حوزه موضوعی مورد بررسی قرار گیرد.

 دوره آموزش خبرنگاری که شامل مفهوم‌شناسی خبر و عناصر و ارزش‌های خبری، سبک‌های خبرنویسی، لید و تیترنویسی، مصاحبه خبری، گزارش خبری و سوژه‌یابی خبری است به مدت 32 ساعت و با شهریه 1.600.000 ریال برگزار می‌شود. دوره آموزش خبرنگاری علم و فناوری نیز با رویکرد مسئله‌شناسی حوزه علم و فناوری و اصول و قواعد نگارش در خبرنگاری علمی به مدت 34 ساعت و با شهریه 2.400.000 ریال برگزار می‌شود.

هم‌چنین دوره آموزشی خبرنگاری اجتماعی نیز با رویکرد بررسی مسائل اجتماعی ایران و قواعد گزارش‌گری اجتماعی و سوژه‌یابی در حوزه‌های اجتماعی به مدت 40 ساعت و با شهریه 2.400.000 ریال برگزار می‌شود. دوره آموزش خبرنگاری تحقیقی نیز با رویکرد مفهوم‌شناسی خبرنگاری تحقیقی، روش‌های جمع‌آوری ئ تنظیم اطلاعات در خبرنگاری تحقیقی و بررسی نمونه‌های مؤفق این شیوه از خبرنگاری به مدت 24 ساعت و با شهریه 2.000.000 ریال برگزار می‌شود.

طبق این گزارش، دوره آموزش مقدماتی سواد مجازی نیز با رویکرد بررسی نظریه‌های فضای مجازی، بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی و کاربردشناسی فضای مجازی به مدت 18 ساعت و با شهریه 1.100.000 ریال برگزار می‌شود.

بنابر اعلام مرکز آموزش‌های رسانه‌ای خبرگزاری آنا به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها گواهی پایان‌دوره اعطا خواهد شد و اعضای برتر نیز جهت کارآموزی و همکاری به جامعه رسانه‌ای دانشگاه آزاد معرفی خواهند شد. هم‌چنین مرکز آموزش‌های رسانه‌ای آنا تخفیفاتی را برای اعضای خانواده دانشگاه آزاد شامل اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه(به میزان 30درصد شهریه) و خانواده‌های شاهد و ایثارگر و دانشجویان بسیجی (به میزان 30درصد شهریه) و نیز فعالان رسانه‌ای و خبری(به میزان 20درصد شهریه) در نظر گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به نشانی اینترنتی www.ana.ir/education مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66348025-021 تماس حاصل نمایند. هم‌چنین کانال تلگرامی @anamec نیز جهت ارتباط با کاربران فضای مجازی درنظر گرفته شده است

ارسال نظرات