در شش ماهه امسال 274 هکتار از اراضی طبیعی و ملی استان زنجان دچار حریق شده است، که یک چهارم میزان آتش سوزی ها در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 95 کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۹۳۰۰۸۶
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به کاهش یک چهارم میزان آتش سوزی ها در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 95 گفت: در شش ماهه امسال 274 هکتار از اراضی طبیعی و ملی استان زنجان دچار حریق شده است.

خلیل آقاجانلو با اشاره به نقش موثر مردم در کاهش آتش سوزی های عرصه های طبیعی افزود: متاسفانه عامل بیش از 90 درصد از آتش سوزی ها متوجه انسان‌هاست.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش یک چهارم میزان آتش سوزی ها در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 95 افزود: در شش ماهه امسال 274 هکتار از اراضی طبیعی و ملی استان زنجان دچار حریق شده است.

وی از تمامی مردم به ویژه عرصه‌نشینان خواست تا با رعایت اصول حفظ و حراست از اراضی طبیعی از برافروختن آتش در نقاط دارای پوشش گیاهی خودداری کنند.

آقاجانلو با بیان این که فرهنگ حفظ و حراست از عرصه های طبیعی در استان زنجان نهادینه شد، منابع طبیعی را سرمایه های ملی عنوان کرد و گفت: سامانه  1504 به صورت شبانه روزی آماده پاسخ به تماس‌های وصولی مردم در حوزه حریق و آتش سوزی می‌باشد.

وی با بیان این‌که متاسفانه برخی از کشاورزان پس از برداشت محصول گندم خود بقایای محصول خود را با این تفکر اشتباه که برای خاک مفید می‌باشد به آتش می کشند که همین اقدام آنان سبب آتش گسترده در عرصه ها می‌شود از مردم خواست تا دوستدار طبیعت باشند.

وی با اشاره به توقیف 60 دستگاه از ماشین‌آلات و ادوات تخریب کننده اراضی ملی استان نیمسال نخست سال جاری ابراز کرد: در 6 ماهه نخست سال 96، 762 مورد گزارش مردمی مبنی بر آسیب و تخریب اراضی ملی و طبیعی در استان زنجان وصول شده است.

وی با اشاره به تشکیل 303 فقره پرونده مربوط به تنظیم ماده 55 در یگان حفاظت این اداره در نیمسال نخست سال 96 به سطح 1 هزار و 341 هکتار تصریح کرد: متاسفانه برخی از کشاورزان برای سود برخی از اراضی را به صورت غیرقانونی تصرف می‌کنند و به دلیل کشت بی رویه محصول بسیاری از اراضی حاصلخیزی خود را از دست می‌دهد.

 

ارسال نظرات