سرلشکر باقری در مراسم دومین سالگرد شهادت شهید همدانی گفت: شهید همدانی از دوران جوانی در راه انقلاب تلاش کرد و همواره با سختی کارهایش را پیش برد و در نهایت با شهادت در جبهه دفاع از حریم اهل بیت(ع) عاقبت به خیر شد.
کد خبر: ۸۹۲۹۹۱۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ مراسم دومین سالگرد شهادت سردار حاج حسین همدانی با عنوان «حبیب حرم» شامگاه پنجشنبه ١٣مهرماه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار نجات جانشین سازمان اطلاعات سپاه، سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص)، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار طلایی نیک معاون پارلمانی وزیر دفاع، خانواده شهید همدانی و جمعی از بسیجیان و رزمندگان مدافعان حرم برگزارشد سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: درود و سلام خداوند بر امام خمبنی(ره)  و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهید حاج حسین همدانی که جان خود را فدا کردند و همگان باید بدانند که ما هر چه داریم از مکتب امام حسین(ع) و محرم و دلاورمردی های شهدای انقلاب اسلامی است. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در معرفی مصداق آیه «والسابقون السابقون، اولئک المقربون» خاطر نشان کرد: در قرآن  کریم ضمن نام بردن از اصحاب یمین و شمال، شهیدان را در دسته السابقون معرفی کرده، و اینان کسانی هستند که مقرب درگاه الهی اند و از اصحاب یمین بالاترند، و شهید همدانی مصداق همین گروه مقربین درگاه الهی است که از دوران جوانی و آن لحظه ای که خودش را شناخت در راه اسلام و انقلاب حرکت، خودسازی و تلاش کرد و هیچگاه لحظه ای به فکر آسایش و آرامش نبوده و در نهایت با شهادت در جبهه دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام عاقبت به خیر شد.

سرلشکر باقری تاکید کرد: مطالعه وصیت نامه شهدا و به ویژه شهید همدانی از آن جهت که دریایی از معارف و بصیرت مداری است برای ما ضروری است. نگاه به زندگی شهید همدانی نشان می‌دهد که او علیرغم اینکه بهترین و سخت‌ترین ماموریت‌ها را پشت سرگذاشته است, در عین حال در تمامی این ماموریت ها پیروز، اثرگذار و سربلند بوده و زندگی اش سراسر تبعیت از امام خمینی(ره) و پیروی از ولایت فقیه بود که در جای جای زندگیش موج میزد. 
وی افزود: شهید همدانی از همان ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی در همدان، قم و تهران برای دریافت مفاهیم انقلاب، توسعه و تبلیغ آن در بین جوانان نقش بسزایی داشت و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی لباس رزم به تن کرد و علاوه بر آموزش جنگی جوانان، در غائله های مختلف از جمله کوتای نقاب در پادگان نوژه و برقراری امنیت در کردستان و سنندج نقش آفرینی کرد.   
وی ادامه داد: اقدامات سرنوشت‌ساز این شهید در جبهه سرپل ذهاب و جبهه بازی دراز از افتخارات نیروهای همدان است و شهید همدانی جز فرماتدهان تأثیرگزار آن بوده است، حضور در عملیات فتح المبین و بیت المقدس از افتخارات شهید همدانی بوده و در طرح ریزی، برنامه ریزی و شرکت در حملات جنگی دفاع مقدس بسیار موثر بوده است، همچنین فرماندهی لشکر 16 قدس همدان و قرارگاه نجف و فرماندهی عالی ترین عملیات ها از دیگر افتخارات اوست.
سرلشکر باقری درخصوص موفقیت ها و دلاورمردی های پی در پی شهید همدانی گفت: فرماندهی موفق و دلاور مردی های شهید همدانی به اندازه ای است که میتوان ده‌ها جلد کتاب  در این خصوص تولید و تالیف کرد.
سرلشکر باقری تاکید کرد: زمانی که در منزل این شهید بزرگوار حضور پیدا کردم از زبان خانواده این شهید، وصف فداکاری‌ها، بصیرت، ایثار، اخلاق، ایمان، صداقت، تفکرعمیق، سخت کوشی و خصوصیات زیادی را از نزدیک شنیدم. در جبهه نیز در شرایط خاص جنگی، فرماندهی، درایت و فهم عمیقش را دیدم، شهید همدانی در کارهایش چنان وظیفه شناس و در برابر دشمن چنان سختگیر بود که ما را به تعجب انداخته بود، وی در فتنه 88 نیز نقش بی بدیلی در خاموش کردن فتنه داشت. 
رئیس ستاد مشترک نیرهای مسلح پیرامون بصیرت این شهید تصریح کرد: شهید همدانی و همرزمانش دشمن را گم نکردند و تهدید را اشتباه نگرفتند، او می دانست اگر جبهه مقاومت شکست بخورد جهان اسلام به خطر می‌افتاد، لذا در این سن برای نابودی داعش و تروریست‌ها عازم جبهه شد تا مقابل رژیم صهیونیستی بایستد.
سرلشکر باقری در ادامه گفت: شهید همدانی در سال 90 و در شرایطی به سوریه رفت که این کشور وضعیت خاصی داشت و تروریست های تکفیری هیچگونه کمبودی نداشتند و سراسر سوریه را به جبهه جنگ تبدیل کرده بودند. شهرهای سوریه یکی پس از دیگری سقوط می کرد و در نیمه راه آنها توانستند بخشی از خاک عراق را نیز اشغال کنند و موصل را به تصرف خود در آورند و در مقابل سردار همدانی با بررسی صحنه به خوبی فهمید اتکا کردن به ارتش این کشور کافی نیست و با درس گرفتن از امام خمینی(ره)، بسیج مردمی را در سوریه پایه گذاری کرد و دفاع الوطنی را شکل داد تا مردم مسلح شوند.
وی افزود: اگر چنین توانی در این ماجرا اضافه نشده بود قطعا سوریه سقوط می کرد و او در کنار سردار سلیمانی کاری کرد که دشمن شکست های مکرری در حمص، حماء و حلب متحمل شد و مقاومت در میدان به پیروزی رسید.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: نفوذ کلام شهید همدانی در بین رزمندگان مأموریت‌ها را پیش می‌برد، آنها به او به عنوان یک خارجی نگاه نمیکردند چرا که او و همرزمانش با شجات و ایثار جلوتر از مردم سوریه در ماموریت ها حرکت میکردند و این امر باعث می شد نگاه خاص و مقدسی به آنها معطوف شود. 
وی در ادامه با بیان اینکه­­ شهادت شهید همدانی­­ در سن 65 سالگی درس های بزرگی به ما آموخت گفت: نخستین درس آن است که انقلاب اسلامی همواره با توطئه های فراوانی روبرو خواهد بود زیرا خود این شهید در جنگ سخت با دشمن بعثی، جنگ نرم با فتنه گران و جنگ نیابتی با تروریست های تکفیری در سوریه­­ شرکت داشت. و همه ما باید مانند او تا آخرین قطره خون در میدان باشیم و اینگونه شهادت هاست که رویش هایی همچون شهید حججی ها را دارد.
سرلشکر باقری درخصوص غائله جدید پیش آمده در شمال عراق و مسئله همه پرسی افزود: مسئله شمال عراق موضوعی نبود که بخواهد این روزها مطرح شود و طراح این همه پرسی در شمال عراق؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. 
وی در ادامه افزود: دشمنان ملت کُرد با طراحی مسئله همه پرسی و احیای آن، این سرزمین را دچار آشوب می کنند و اگر این مسئله حل نشود، مبدأ درگیری چندساله و یا چند ده ساله در منطقه خواهد بود.
رئیس ستاد مشترک نیرهای مسلح با اشاره به افتخارات سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) که متولی برگزاری این مراسم بود تصریح کرد: از زمستان سال 60 تا امروز این مجموعه 10 فرمانده داشته است که 7 تن از آنان شهید شدند.
سرلشکر باقری گفت: شهادت شهید متوسلیان، شهید چراغی، شهید همت، شهید کریمی، شهید مهتدی، شهید همدانی و شهید سوداگر، از سپاه حضرت رسول(ص) مجموعه ای بی نظیر ساخته و این نشان می دهد فرماندهان از دوران دفاع مقدس تاکنون بدون هیچگونه مطالبه گری و سهم خواهی همیشه در صف مقدم بوده اند و شهادت را برگزیدند.


منبع: فارس، بسیج پرس
 
ارسال نظرات