خبرهای داغ:
روابط عمومی ناحیه کاشان
حجت الاسلام والمسلمین طائب:
حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: عاشورا در يك برهه از تاريخ رخ نداده كه پرونده آن بسته شود، بلكه واقعه عاشورا پرونده اي است كه گشوده شده تا ادامه داشته باشد و به نقطه پيروزي ختم شود.
کد خبر: ۸۹۲۹۷۸۳
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان ؛حجت الاسلام والمسلمین مهدي طائب پنجشنبه شب در مراسم عزاداري هيأت رزمندگان اسلام كاشان كه در سالن فرهنگي ورزشي شهداي بسيج كاشان برگزار شد، گفت: خرجي كه امام حسين(ع) كرد تمام انبيا از آدم تا پيامبراكرم(ص) و تمام اوصيا از اميرمومنان(ع) تا فاطمه زهرا(س) تا امام زمان (عج) براي حضرت گريستند اين مسأله بيهوده اي نبوده است.

وي با اشاره به اينكه اسلام با پيامبر اكرم(ع) آغاز شد اما بقاي آن از امام حسين(ع) است، گفت: عاشورا در يك برهه از تاريخ رخ نداده كه پرونده آن بسته شود، بلكه واقعه عاشورا پرونده اي است كه گشوده شده تا ادامه داشته باشد و به نقطه پيروزي ختم شود.

حجت الاسلام والمسلمین طائب نقطه پيروزي عاشورا را روزي دانست كه آن وعده اي را كه خدا داده و آن هدفي را كه خدا در ارسال رسول خود دارد تحقق يابد دانست و ادامه داد: خداوند پيامبراكرم(ص) را براي دين حق فرستاد تا اسلام و دين بر همه اديان غلبه كند يعني اگر حتي يك نفر در قطب جنوب يا قطب شمال باشد اين يك نفر نيز مسلمان باشد و اسلام به او برسد و قطب شمال و قطب جنوب نيز تحت حاكميت اسلام باشد.

مدرس درس حوزه علميه قم گفت: در دنيا تمام حكومت براساس دين اداره مي شوند كه اين دين يا دين الهي و يا دين بت است، چرا كه در اين جهان هيچ حكومتي وجود ندارد كه براساس دين نباشد، به اين معني كه قائده و قانون و مانيفست نداشته باشد و هر كشوري براساس قائده و قانوني اداره مي شود.

حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: هركس در اين عالم به هر مدلي كه حكومت مي‌كند و مردم را تحت آن حاكميت اداره مي كند، دين اسلام برهمه آنها مسلط مي‌شود و كل عالم تحت حاكميت اسلام قرار مي‌گيرد آن هم نه اسلام دروغين، بلكه اسلامي كه رسول اكرم(ص) آورده است.

وي در ادامه حركت انقلاب اسلامي ايران را عين حركت پيامبر دانست و اضافه كرد: پيامبراكرم(ص) از هنگامي كه به پيامبري مبعوث شد تا پايان يك جا به يك نقطه حمله نكرد تا آنها مسلمان شوند، بلكه پيامبراكرم(ص) هركجا رفته به او حمله شده و هرچه بود دفاع بوده است، بنابراين فتوحاتي بعد از پيامبر و بعد از اسلام را پاسخگو نيستيم، بلكه ما در اين عالم فقط پاسخگوي افعال معصومين و يا كسي كه از معصوم نمايندگي داشته هستيم، چرا كه از غير معصوم كه نمي توانيم دفاع كنيم.

رييس شورای مرکزی قرارگاه عمار خاطرنشان کرد: ما چه بدانيم و چه ندانيم جنگ صفين چه جنگي بوده تمام قد از جنگ صفين امير مومنان(ع) دفاع مي كنيم، چرا كه اميرمومنان(ع) معصوم بوده و هيچ خطايي از سوي امام معصوم وجود ندارد، اما آنهايي كه بعد از اميرمومنان(ع) آمدند حتي اگر خوب هم بوده باشند معصوم نبودند، بنابراين كار غير معصوم قابل دفاع نيست.

وي افزود: ائمه ما و جانشينان پيامبر(ص) مانند خود پيامبر و نفس خود پيامبر هستند و اگر بگوييم اميرمومنان نفس پيامبر است، امام حسن نيز تا امام زمان نفس پيامبر و خود پيامبر هستند، بنابراين ‹‹لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّه›› از اميرمومنان تا امام زمان جانشينان پيامبر هستند.

مدرس حوزه علميه قم يادآور شد: امام زمان(عج) جانشين پيامبراكرم(ص) است كه وقتي ظهور كند و دين بر سراسر عالم حاكم شود در واقع پيامبر حاكم شده است كه براي تحقق آن موتور اين حركت عاشورا و كربلا است، چرا كه كربلا آن حركتي كه بايد به نتيجه برسد همه را به نمايش گذاشت، بنابراين ما براي طي مسير تا ابد بايد به حركت امام حسين(ع) توجه داشته باشيم و الگو بگيريم و حركت كنيم.

حجت الاسلام والمسلمین طائب راه خدا و اسلام را سخت و طاقت فرسا خواند و گفت: از آدم تا الان ثابت شده كه به حق حمله مي شود و اگر كسي در اين عالم مي خواهد حق باشد و به او حمله نشود، حق را متوجه نشده است و باطل را هم متوجه نشده است.

منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها