فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: جامعه پزشکی با روحیه انقلابی و فرهنگ جهادی خدمتگذاری بی منت را در جامعه بخصوص در بین اقشار محروم اشاعه دهد.
کد خبر: ۸۹۲۹۷۱۳
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرّم در آیین تودیع و معارفه مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان، اظهار داشت: قیام کربلا و نهضت حسینی حادثه کم نظیری است که امروز علی‌رغم گذشت چندین قرن از آن رویداد هرساله شاهد تقویت و ترویج این نهضت عظیم در جهان می باشیم.

وی، یکی از عوامل بسترساز مهم جریان عاشورا را غفلت و جهالت مردم آن دوران عنوان کرد و افزود: با کمی تفکر و تامل در این واقعه می توان دریافت که آنهایی که این حادثه را به وجود آوردند و در مقابل امام حسین(ع) قرار گرفتند از این ۲ ویژگی غفلت و جهالت برخوردار بودند که البته در سیر تاریخی نیز باز شاهد این ویژگی‌ها در بین جاهلان هستیم اما این بار از نوع مدرن جهل و غفلت و گواه این ادعا نیز جنایت های بزرگی است که علیه مردم مظلوم و بی گناه توسط ستمکاران در جهان اتفاق می افتد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، تامل و توجه به سیره و فرهنگ ائمه اطهار(ع) را تنها راه نجات بشریت دانست و تصریح کرد: از منظر امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز یکی از یکی از رسالت های مهم انقلاب اسلامی ایران معرفی و احیا و گسترش تفکر و معارف اهل بیت(ع) است.

سردار خرّم، در بخش دیگر سخنان خود به نقش جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور مخلصانه پزشکان و پرستاران فداکار و بسیجی در ۸ سال جنگ تحمیلی و در روزهای آتش و خون و در خطوط مقدم نبرد، بسیار ستودنی و ایثارگرانه بود .

وی، با تاکید بر اینکه این حرکت های ماندگار دفاع مقدس می بایست در تاریخ انقلاب ثبت و ضبط شود افزود: چراکه بطور مثال اگر فعالیت های حوزه امداد و جامعه پزشکی دوران دفاع مقدس ثبت می شد ما اکنون صاحب غنی ترین محتوا در فرهنگ مدیریت در حوزه سلامت کشور بودیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، حفظ اخلاق پزشکی و رسیدگی به درد بیماران بخصوص افراد بی بضاعت و محروم را از مهمترین رسالت های این قشر عنوان کرد و اظهار داشت: بنابراین می بایست تلاش کرد تا گفتمان واقعی حاکم بر جامعه پزشکی گفتمانی مبتنی بر روحیه فدارکای و از خودگذشتگی همچون دوران دفاع مقدس باشد.

ارسال نظرات