نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان کرد در مناسبت‌هاى مختلف پشت سر نظام، رهبرى و آرمان‌هاى انقلاب اسلامى حضور فعال دارند و حس وطن‌دوستى آنان از همه ما بیشتر است.
کد خبر: ۸۹۲۹۷۱۰
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمدقسیم عثمانی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور در ارتباط با حوادثی که پس از رفراندوم کردستان عراق که در برخی از شهرهای کردنشین ایران صورت گرفت جوانان کرد ایرانی را عاشق انقلاب و وطن خواند.

در این نامه آمده است:

بسمه تعالى

جناب آقاى دکتر روحانى

رئیس محترم جمهورى اسلامى ایران

با سلام و احترام؛

همانطوری که حضرتعالى استحضار دارید مردم عراق، رهبران آنها و همه جهان حمایت‌هاى پیدا و پنهان نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران را در طول تاریخ از کُردهاى عراق فراموش نکرده‌اند و اگر کمک‌هاى ایران نبود اربیل به تصرف داعش در آمده بود که جناب مسعود بارزانى شخصاً از جمهورى اسلامى ایران تشکر نمودند و با یک مرور اجمالى مى‌توان دریافت که ایران همواره مأمنى مطمئن براى همه محرومان و مظلومان جهان از جمله کُردهاى مظلوم عراق  بوده و آنها در زمان آوارگى خود همواره به ایران پناه آورده‌اند.

به طور قطع مواضع کشورمان همواره مقوّم آرامش، رفاه و پیشرفت مظلومان عالم خواهد بود و گذشت زمان بیش از پیش این واقعیت را روشن خواهد ساخت.

کُردهاى مظلوم عراق در طول تاریخ مورد انواع بى‌مهرى و ظلم و ستم قرار گرفته‌اند که انفال و بمباران شیمیایی و فقر مُزمن، نمونه‌اى از آنهاست در پى این محرومیت و مظلومیت شرایطى در کردستان عراق پیش آمد که گمان بخشى از مردم این بود که این شرایط جدید می‌تواند منجر به رهایی آنها از قید و بند محرومیت و مظلومیت تاریخى‌شان بشود و این حدس در مواردی باعث بروز یک فضاى هیجانى و احساسى در جامعه شد.

در این شرایط صرف‌نظر از یک عده محدود که با نظام ضدیت دارند و اشراف اطلاعاتى در مورد آنها وجود دارد  تعدادى از جوانان خوب‌مان در مناطق کردنشین کشور ابراز احساسات نموده‌اند که این ابراز احساسات صرفاً ناشی از حس دفاع از مظلوم و نوع‌دوستى آنان بوده است.

این جوانان همان کسانى هستند که در راهپیمایى روز قدس در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین فریاد برمى‌آورند و در مناسبت‌هاى مختلف  پشت سر نظام، رهبرى و آرمان‌هاى انقلاب اسلامى حضور فعال دارند و حس وطن‌دوستى آنان از همه ما بیشتر است.

همزمان با این موج احساسى بعضی موارد اتفاق‌های غیرقانونى و ناهنجاری‌هایی محدود در اثر غلبه احساسات  صورت  گرفت که انتظار مى‌رود جنابعالى دستور فرمایید رأفت نظام شامل حال جوانان پراحساس و خوب‌مان شود و توجیه و ارشاد آنها به عُقلا و فرهیختگان جامعه که خوشبختانه در اکثریت هستند سپرده شود تا انشاالله در چنین موقعیت‌هایی دچار لغزش و خطا نشوند و با هیجانى شدن فضا مغلوب احساسات مقطعى و گذرا نشوند.

از بذل توجه و عنایتى که مى‌فرمایید کمال امتنان را دارد.

محمدقسیم عثمانى

نماینده مردم فرهیخته بوکان

 

ارسال نظرات