نماینده خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از برگزاری همایش‌های بین المللی مثل شمس تبریزی در خوی، تسهیل مسیر ثبت این آرامگاه در سازمان جهانی یونسکو است.
کد خبر: ۸۹۲۹۷۰۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سیدتقی کبیری با اشاره به برگزاری سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در روزهای 15 و 16 مهر ماه در خوی اظهار داشت: فردا این همایش با قرائت پیام رئیس جمهور در خوی آغاز می شود.

وی از حضور سفیران، رایزن‌های فرهنگی به همراه اندیشمندان برخی کشورهای خارجی در این همایش بین‌المللی خبر داد و تصریح کرد: جهت حضور این میهمانان، هماهنگی‌های لازم با وزارت امور خارجه به عمل آمده است.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی، به ارسال مقالات علمی و تخصصی متعدد به دبیرخانه این همایش توسط پژوهشگران داخلی و کشورهایی چون هند، پاکستان، عراق، تاجیکستان، آمریکا، صربستان، افغانستان و ترکیه اشاره کرد و افزود: حضور اندیشمندان خارجی در کنار اساتید مطرح دانشگاه های کشور از غنای علمی این همایش حکایت دارد.

وی با قدردانی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تهران جهت همکاری در برگزاری هر چه بهتر این همایش اذعان داشت: هدف از برگزاری همایش های بین المللی، تسهیل مسیر ثبت آرامگاه شمس تبریزی در سازمان جهانی یونسکو است که امیدواریم هر چه سریع تر به نتیجه برسد.

کبیری، چاپ ۲۰ مقاله از ۶۷ مقاله داوری شده در کتاب "مجموعه مقالات" همایش و سه مقاله برتر در فصلنامه تخصصی و بین‌المللی"کهن‌نامه ادب پارسی" وزارت علوم را از امتیازات بخش علمی سومین همایش بین المللی شمس و مولانا برشمرد و تصریح کرد: نقش اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زمان در پرورش شخصیت شمس، تحصیلات شمس تبریزی و زمینه های آموزشی عصر او، مشایخ شمس تبریزی و خلق و خوی شمس از محورهای اصلی مقالات ارسالی به دبیرخانه علمی این همایش بین المللی به شمار می روند.

ارسال نظرات