خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت: امام سجاد علیه السلام در عين آن كه زينت عبادت كنندگان، بزرگمرد عبادت، عرفان وسجده بود، مجاهد بزرگ فى‌سبيل‌الله و كانون علم و انديشه ومعرفت‌بود.
کد خبر: ۸۹۲۹۷۰۰
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان در مراسم شهادت امام سجاد (ع)  که با حضور پایوران سپاه بوکان برگزار گردید ضمن سخنانی در خصوص فضائل و مناقب امام سجاد علیه السلام گفت: آن حضرت در عين آن كه زينت عبادت كنندگان، بزرگمرد عبادت، عرفان وسجده بود، مجاهد بزرگ فى‌سبيل‌الله و كانون علم و انديشه ومعرفت‌بود.

حجت الاسلام روح ا... فتحی تصریح کرد: وجود افراد بزرگوارى چون امام سجّاد (علیه السلام)، در بین اسیران کربلا، مشروعيت قيام امام حسین (علیه السلام) را نزد مردم تثبيت مى‏‌نمود و در رسيدن به هدف كه همانا نجات اسلام و مسلمانان از دست حكّام فاسد اموى بود، حايز اهميّت بسيار است.

وی با اشاره به فضائل صلوات شعبانیه گفت: بر اين باوريم كه تكرار صلوات‌ها و اصرار امام بر مطرح ساختن نام خاندان پيامبر (ص)، آن هم قبل از هر درخواست و حاجت‌خواهي از درگاه خدا، دربردارنده‌ي پيامي اعتقادي- سياسي است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان افزود: اگر امام سجّاد (علیه السلام) در طول روزهاى اسارت، در عصر عاشورا و روزهاى بعد در راه شام و كوفه و بعد عزيمت به مدينه و در طول سال‏‌هاى متمادى، مجاهد و تبيين و افشاگرى نكرده بودند و حقيقت فلسفه عاشورا و هدف قیام حسينى و ظلم دشمن را بيان نمى‏‌كردند، واقعه عاشورا تا امروز، جوشان و زنده و مشتعل باقى نمى‏‌ماند.

وی مجاهدت امام سجّاد (علیه السلام) را به اندازه مجاهدت حسين بن على (علیه السلام) و ياران کربلا به عنوان صاحبان پرچم، سخت ودشوار دانست و افزود: البته صحنه آن‏ها، صحنه نظامى نبود؛ بلكه تبليغى و فرهنگى بود، و امام سجاد در چنين شرايط ناگوار اجتماعى و دينى مهم‌‏ترين كار خود را در زمينه برقرارى پيوند مردم با خدا به وسيله دعا آغاز فرمود، و تا پایان عمر شریفشان  تلاش كردند معارف اسلام را در قالب دعا به مردم بياموزند.

ارسال نظرات